اوبربانک اتریش با ایران قراداد امضاء می کند

اوبربانک اتریش با ایران قراداد امضاء می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

«اوبربانک» (Oberbank)، بانکی اتریشی بدنبال امضاء قرارداد با ایران است. اگر این توافق عملی شود اوبربانک یکی از اولین بانک‌های اروپایی خواهد بود که در ایران شروع به فعالیت خواهد کرد.

فرانتس گاسلسبرگر، مدیر عامل اوبربانک گفت: «این بانک از اولین وام‌دهندگان اروپایی است که با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، فعالیتش را در این کشور آغاز می‌کند.»

اوبربانک هفتمین بانک بزرگ در اتریش با ترازنامه ۲۰ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) است که در سال ۱۸۶۹ تاسیس شد.

قرارداد اوبربانک با نمایندگان بانک مرکزی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در شهر «لنز» اتریش روز ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) امضا خواهد شد.

به گفته فرانتس گاسلسبرگر نقل و انتقالات مالی پروژه‌هایی که از سوی شرکت‌های اتریشی ظرف دوسال آینده در ایران اجرا خواهند شد از طریق این بانک انجام خواهد شد. اوبربانک در حال حاضر با انجام امور مالی صادرات مواد غذایی به ایران فعالیت می کند.

آقای گاسلسبرگر گفت: «ما پروژه‌های بسیار خاصی را در زمینه زیرساخت‌ها، راه‌آهن، بهداشت، ساخت بیمارستان، احداث کارخانه و انرژی آبی اجرا خواهیم کرد.»

برای امضای این توافقنامه ۱۰-۱۲ بانک ایرانی حضور خواهند داشت که به اوبربانک این امکان را می‌دهد تا اعتبار لازم برای شرکت‌های اتریشی فعال در ایران را فراهم سازد.

اگرچه حسن روحانی، رییس جمهوری ایران سفر خود به اتریش را در روز ۱۰ فروردین (۲۹ مارس) لغو کرد اما مدیران این بانک با سفر به ایران با بانک‎های ایرانی و صادرکنندگان اتریشی به توافق رسیدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیستم‌های بانکی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا به یکدیگر نزدیک می شوند

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود