چهار فرمانده شبکه حقانی در افغانستان کشته شدند

چهار فرمانده شبکه حقانی در افغانستان کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش وزارت داخله افغانستان، یکشنبه شب ۱۹ سنبله (شهریور) نیروهای ویژه پلیس این کشور طی یک عملیات ویژه در روستای انعام در ولایت لوگر، فرماندهان یک گروه شبکه حقانی را هدف قرار دادند.

بنا به این گزارش در جریان این عملیات هدفمند، «دریاخان» مشهور به خالد که یکی از طراحان حمله تروریستی ماه حمل (فروردین) به ساختمان واحد حفاظت از شخصیت های دولتی بود، همراه چند فرمانده دیگر شبکه حقانی کشته شده‌اند.

حمله شبکه حقانی در ۳۱ ماه حمل ۶۴ کشته و ۳۴۷ زخمی برجای گذاشت و به گزارش وزارت داخله افغانستان این گروه در راه‌اندازی حملات انتحاری در ولایت لوگر و ولایات همجوار نقش مهمی داشتند.

گزارش مزبور می‌افزاید در عملیات یکشنبه شب، علاوه بر دریاخان، سه فرمانده کلیدی دیگر این شبکه به نام های عبدالرحمن، مشهور به عمری، سازنده مواد انفجاری مورد استفاده در ولایت لوگر، و قاری ارشاد و ملا هیبت الله نیز کشته شده اند.

در حمله ۳۱ حمل به ساختمان واحد حفاظت از شخصیت های دولتی افغانستان، ابتدا یکی از مهاجمان برای هموار کردن راه حمله به داخل ساختمان کامیونی پر از مواد منفجره را در نقطه پر جمعیت نزدیک به این واحد منفجر کرد که عمده تلفات و مجروحان این حمله را موجب شد.

وزارت داخله افغانستان گفته است که در مجموع عملیات یکشنبه شب خود، توپهای ۷۵ و ۸۲ میلی متری، راکت انداز و انواع سلاح های سبک متعلق به گروه های مهاجم در ولایت لوگر را ضبط کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند