یکی از رهبران «آلترناتیو برای آلمان» به ایراد اظهارات نژادپرستانه متهم شد

یکی از رهبران «آلترناتیو برای آلمان» به ایراد اظهارات نژادپرستانه متهم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات قضایی در آلمان تحقیقات درباره اظهارات نژاد پرستانه یکی از رهبران حزب ملی گرایان راستگرای آلمان علیه آیدان اوزگیوز، کمیسر دولتی ادغام مهاجران و عضو بوندستاگ از حزب سوسیال دموکرات آلمان را آغاز کرده اند.

الکساندر گولند از رهبران حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) در جریان گردهمایی هواردان حزبش درباره آیدان اوزگیوز که در آلمان متولد شده و ریشه ترکیه ای دارد گفته بود: «آیدان اوزگیوز باید به آناتولی فرستاده شود.»

الکساندر گولند که از پایه گذاران حزب آلترناتوی برای آلمان است این اظهارات را در واکنش به سخنان آیدان اوزگیوز مطرح کرده است. آیدان اوزگیوز در مقاله ای نوشته بود: «یک فرهنگ خاص آلمانی، فراتر از زبان، به سادگی قابل شناسایی نیست. از لحاظ تاریخی، فرهنگ های منطقه ای، مهاجرت و تنوع، تاریخ ما را شکل داده است. جهانی شدن و تکثر تنوع را افزایش می دهد. نمی توان مهاجران را با فرهنگ اکثریت کنترل و تنظیم کرد.»

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیشتر گفته بود که اظهارات گولند باید محکوم شود و گفته بود که این اظهارات نژادپرستانه است.

الکساندر گولند در پایان ماه اوت به یک خبرگزاری محلی آلمانی گفته بود که روی حرفهایش ایستاده است.

گولند در گذشته نیز با انتقاداتی درباره اظهارات نژادپرستانه اش مواجه بوده است. او در ماه مه ۲۰۱۶ درباره ژرومه بواتنگ، فوتبالیست مشهور آلمانی به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ گفته بود:‌ «مردم او را به عنوان یک فوتبالیست خوب می شناسند اما آنها نمی خواهند بواتنگ همسایه شان باشد.»

بر اساس نظرسنجی ها حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات فدرال پیش رو برای تعیین نمایندگان بوندستاگ، بین ۸ تا ۱۱ درصد رای خواهد آورد. برای اینکه یک حزب وارد بوندستاگ آلمان شود باید بیشتر از ۵ درصد رای بیاورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال توییتریِ معاون حزب «آلترناتیو برای آلمان» پس از حملۀ شهر مونستر

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

زهرا واگِن‌کِنِشت، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان در مصاف با رقبای دست‌راستی حزب جدید تاسیس کرد