عربستان: طرح داعش برای بمبگذاری در مراکز وزارت دفاع خنثی شد

عربستان: طرح داعش برای بمبگذاری در مراکز وزارت دفاع خنثی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عربستان سعودی می گوید طرح گروه داعش برای بمبگذاری در مراکز وزارت دفاع این کشور را خنثی کرده است.

همزمان با اعلام این خبر از سوی یک مقام امنیتی، یک منبع دیگر از دستگیری چند فرد مظنون به جاسوسی برای قدرتهای خارجی در عربستان سخن گفت. با این حال ارتباط احتمالی این دستگیری ها با خنثی سازی طرح بمبگذاری در ریاض تائید نشده است.

بنا به اعلام یک مقام امنیتی عربستان افراد مظنون به بمبگذاری در این کشور دو شهروند یمنی هستند که با نام مستعار در این کشور زندگی می کردند. این دو تبعه یمن همراه با دو شهروند عربستان که آنها نیز مظنون به مشارکت در طرح بمبگذاری در مراکز وزارت دفاع هستند، دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: عملیات تروریستی در مکه خنثی شد

Saudi forces foil planned attacks using ‘suicide vests’ at two defence ministry buildings, authorities claim https://t.co/KMsTBsFzyY

— Middle East Eye (@MiddleEastEye) September 12, 2017

براساس اطلاعات ارائه شده توسط این مقام امنیتی دستگیرشدگان استفاده از کمربندهای انفجاری را تمرین کرده بودند و از آنها مقادیری نارنجک و اسلحه گرم به دست آمده است.

همزمان با انتشار این گزارش، یک منبع امنیتی به خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد کشورش موفق شده است «فعالیت های اطلاعاتی» افرادی را که در راستای «منافع طرف های خارجی» فعالیت می کردند، کشف کند. با این حال وی اشاره ای به هویت این افراد نکرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود از ارتباط مظنونان به جاسوسی با سازمان های خارجی از جمله اخوان المسلمین سخن گفته است. به گفته این منبع «این گروه متهم است که ضمن تماس با دو کشور خارجی از حمایت مالی و دیگر اشکال پشتیبانی آنها برخوردار بوده است.»

وی تاکید کرد که هدف این گروه فراهم کردن مقدمات سرنگونی رژیم عربستان به سود گروه اخوان المسلمین بوده است. این منبع بدون اشاره به هویت یا تابعیت افراد این گروه بر ادامه تحقیقات در این زمینه تاکید کرد. با این حال به گفته وی یکی از دستگیرشدگان از شورشیان حوثی یمن است.

بیشتر بخوانید: نهاد امنیتی جدید عربستان تحت نظارت مستقیم پادشاه قرار گرفت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نهاد امنیتی جدید عربستان تحت نظارت مستقیم پادشاه قرار گرفت

عملیات تروریستی در مکه خنثی شد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند