دختر جوان آلمانی اولین قربانی پناهجوی افغان نبود

دختر جوان آلمانی اولین قربانی پناهجوی افغان نبود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پناهجوی افغانی که هم اکنون محاکمه وی به اتهام قتل یک دختر جوان آلمانی در این کشور جریان دارد پیش از ترک افغانستان نیز به یک دختر دوازده ساله تعرض جنسی کرده بود.

حسین خاوری ۲۲ ساله متهم است که ماه اکتبر سال گذشته پس از تجاوز به ماریا لادنبرگر دختر نوزده ساله آلمانی وی را به قتل رسانده است. آزمایشات «دی ان ای» نشان می دهد که این جوان مرتکب این جنایت شده است.

ماریا دانشجوی رشته پزشکی بود و شب حادثه از یک مهمانی با دوچرخه به خانه باز می گشت که گرفتار شد. او در اوقات بیکاری به پناهجویان کمک می کرد.

It will be a trying time, but I’m certain Germany will prove its commitment to tolerance and diversity. https://t.co/aABWqkssI7

— Breitbart News (@BreitbartNews) September 5, 2017

محاکمۀ حسین خاوری به اتهام تجاوز به عنف و قتل در دادگاه آلمان در شهر دانشگاهی فریبورگ آغاز شده و به مدت شانزده روز ادامه دارد.

Afghan refugee goes on trial in Germany, accused of the rape and murder of a student pic.twitter.com/J3UHLUurex

— AFP news agency (@AFP) September 5, 2017

برگزاری دادگاه و افشای این جنایت بهانه ای به دست مخالفان دولت و حزب حاکم داده است و گروههای راست افراطی این حادثه را محصول سیاست‍های مهاجرتی آلمان می دانند.

پس از دستگیری حسین خاوری مشخص شد که مظنون پیش‌تر توسط دادگاه یونان به اتهام ربودن یک زن ۲۰ ساله و تلاش برای کشتن او به ۱۰ سال زندان محکوم شده بوده است. او مدت ۱۸ ماه را در زندان گذراند اما در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی بصورت مشروط آزاد و از این کشور فرار کرد.

اکنون مشخص شده است که وی پس از تجاوز به این زن در یونان جنازه قربانی خود را از صخره ای به پایین پرتاب کرده بود ولی قربانی علیرغم زخمی شدن به طرز معجزه آسایی زنده مانده بود. خاوری به علت اینکه برای کنترل به نزد پلیس نرفته بود در یونان تحت تعقیب بود ولی نام وی تنها در کشور یونان جزو لیست تعقیب شدگان بود. مقام های مسئول آلمانی از این بابت آتن را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند اگر اطلاع دهی درستی موجود بود چنین جنایتی رخ نمی داد.

خاوری در زمان بازداشت به همسلولی‌هایش گفته بود که در افغانستان، در سن ۱۴ سالگی به دختری تجاوز کرده است. همین مطلب توسط پلیس در دادگاه علیه قاتل مطرح و عنوان شد که خانواده او در آن زمان با جلب توافق خانواده دختر از پیگیری قانونی این مسئله جلوگیری کرده بودند.

در جریان دادگاه، قاتل از خانواده قربانی تقاضای عفو کرد و گفت در شب حادثه تحت تاثیر مواد مخدر بوده و حشیش کشیده بود.

حسین خاوری اهل غزنی در سال ۲۰۱۵ میلادی بدون اسناد هویتی وارد آلمان شد و به عنوان یک نوجوان زیر ۱۸ سال و بدون همراه، تقاضای پناهندگی کرد. او به مقامات گفت که ۱۷ سال سن دارد و از افغانستان به اروپا آمده است اما مطالعات انجام شده توسط دادستان‌های پرونده نشان داد که در زمان وقوع جرم، او دستکم ۲۱ سال سن داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجوی افغان در آلمان به اتهام تجاوز و قتل محاکمه می‌شود

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟