دیدار سه رهبر اروپایی از جزایر طوفانزده کاراییب

دیدار سه رهبر اروپایی از جزایر طوفانزده کاراییب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رییس جمهوری فرانسه و پادشاه هلند روز سه شنبه از سرزمینهای متعلق به کشورهایشان در حوزه کاراییب که بر اثر تندباد «ایرما» صدمه دیده اند، دیدار کردند.

همزمان با این دیدارها، کمکهای ضروری این کشورها شامل غذا، آب و دارو وارد این مناطق آسیب دیده شد. این در حالی است که دولتهای اروپایی مورد انتقاد قرار گرفته اند که در واکنش به فاجعه طوفان سریع عمل نکرده اند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در جریان بازدید از سرزمینهای موسوم به ماوراء بحار متعلق به این کشور در حوزه کاراییب که دستخوش طوفان شده اند،‌ به جزیره سن مارتین سفر کرد. او با انتقاد از عدم ایمنی ساختمانها گفت که می خواهد سن مارتین را به الگویی برای مناطق مشابه خود تبدیل کند. آقای ماکرون با یک محموله ۱۰ تنی از اقلام ضروری وارد کاراییب شد و قول داد که بزودی کمکهای بیشتری ارسال شود.

جزیره سن مارتین در شمال شرقی دریای کاراییب، بیش از سایر جزایر این حوزه از طوفان سهمگین «ایرما» صدمه دیده است. در مجموع ۱۱ نفر در این جزیره جان باختند.

ویلم الکساندر، پادشاه هلند نیز در پایان سفر به منطقه که شامل دیدار از جزایر سابا و سنت اوستاتیوس از جمله مجمع الجزایر آنتیل بود، از سن مارتین دیدار کرد. شصت درصد این جزیره متعلق به فرانسه و ۴۰ درصد متعلق به کشور هلند است.

از سوی دیگر بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا در آغاز دیدار از اراضی متعلق به این پادشاهی که در جریان تندباد «ایرما» صدمه دیده اند وارد باربادوس شد. بریتانیا نیز به دلیل تاخیر در کمک رسانی پس از طوفان، مورد انتقاد قرار گرفته است. در جریان این طوفان ۹ نفر در اراضی پادشاهی بریتانیا کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟

عاملان شایعه مرد بودن بانوی اول فرانسه محاکمه می‌شوند