نمایشگاه بین المللی تسلیحات نظامی در لندن با اعتراض مخالفان جنگ همراه بود

نمایشگاه بین المللی تسلیحات نظامی در لندن با اعتراض مخالفان جنگ همراه بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نمایشگاه بین المللی دوسالانه تجهیزات دفاعی و امنیتی ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر سال۲۰۱۷ در لندن برگزار شد. در این نمایشگاه ۱۶۰۰ شرکت تولید سلاح از ۵۴ کشور شرکت داشتند.

این نمایشگاه با سخنرانی ها و سمینارهایی با موضوع سیاست، امنیت و دفاع در بریتانیا برگزار شد. در این نمایشگاه وزیر دفاع مایکل فالون، وزیران و فرماندهان نیروی دریایی سلطنتی، ارتش بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی و فرماندهی نیروهای مشترک سخنرانی کردند. برخی از بزرگترین کارخانه های تولید اسلحه در این نمایشگاه محصولات خود را در غرفه های پر زرق و برق به معرض فروش گذاشتند.

در کنار این نمایشگاه عظیم، تظاهرکنندگان ضد جنگ پیش از برگزاری و در طول مدت ادامه آن با برگزاری تجمعاتی پیرامون محل نمایشگاه مخالفت خود را با سیاست نظامی و فروش اسلحه به عربستان سعودی ابراز کردند. فعالان مدافع صلح با اشاره به فروش اسلحه بریتانیا به عربستان سعودی نگرانی های خود را از خشونت های ناشی از جنگ با شعار ‘بمب های انگلیسی بر سر کودکان یمن فرو می ریزد’ بیان کردند.

Today, while the world’s largest arms fair takes place in London, our govt is allowing UK arms to fuel the #YemenCrisis. We need action now! pic.twitter.com/KJkV35ekAy

— Oxfam (@oxfamgb) 13 septembre 2017

در جریان این اعتراض ها بیش از صد نفر از تظاهرکنندگان به علت مسدود کردن بزرگراه ها بازداشت شدند.

Thinking of the 100+ people arrested at world’s biggest arms fair in London, where human rights-abusers are shopping https://t.co/LcoIXLD4zSpic.twitter.com/LoyW0alpux

— Greenpeace UK (@GreenpeaceUK) 12 septembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«لمس نامناسب» خبرنگار زن؛ اولین ربات انسان‌نمای مرد عربستان جنجال‌ساز شد

با میکرولینو آشنا شوید؛ آی‌پد دنیای خودرو، چیزی بین موتورسیکلت و اتومبیل

رونمایی از رنو۵ الکتریکی به عنوان نماد تلفیق نوستالژی و نوآوری؛ خودروی برتر سال ۲۰۲۴ هم معرفی شد