ترامپ به دنبال حمله لندن: محدودیت ویزا باید تشدید شود

ترامپ به دنبال حمله لندن: محدودیت ویزا باید تشدید شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به حادثه متروی لندن، خواهان گسترش محدودیت ویزای آمریکا برای اتباع چند کشور مسلمان شد.

آقای ترامپ با محکوم کردن انفجار در ایستگاه متروی پارسون گرین لندن در حساب توییتری خود نوشت: «حمله ديگرى توسط یک تروريست بدبخت. اينها افرادى مريض و دیوانه ‌ای هستند که در تیررس اسکاتلندیارد بودند. باید پیشگرانه عمل کرد.»

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا با انتقاد از این موضع آقای ترامپ گفت: «فکر نمی‌کنم مفید باشد درباره پرونده‌ای که تحقیقات آن در جریان است، گمانه‌زنی کنیم»

آقای ترامپ همچنین نوشت: «ممنوعیت ورود به ایالات متحده باید خیلی جدی‌تر، سخت‌تر و مشخص‌تر باشد، اما به شکلی احمقانه‌، این چیزی نیست که با آداب سیاسی جور باشد.»

Another attack in London by a loser terrorist.These are sick and demented people who were in the sights of Scotland Yard. Must be proactive!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 15 septembre 2017

فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان، یکی از اولین اقدامات دونالد ترامپ پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری بود. اجرای این فرمان، پس از کش‌ و قوس‌های حقوقی با اصلاحاتی آغاز شده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خواستار برخورد جدی‌تر با «تروریست‌های بدبخت» شد. وی همچنین خواستار جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از اینترنت برای فعالیت و جذب نیرو شد.

آقای ترامپ با حمله مجدد به سیاست دولت پیشین آمریکا در مبارزه با تروریسم در حساب توییتر خود نوشت: «ما ظرف نه ماه بیشتر از تمام هشت سال اوباما علیه داعش پیشرفت کردیم. باید فعالانه برخورد کرد و بی‌رحم بود.»

داعش ۵ سال پیش، در اواخر سال ۲۰۱۲ و از اتحاد گروه دولت اسلامی عراق با شماری از گروه‌های شورشی اسلامگرای تندروی سوریه تشکیل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هویت عامل حمله به ساختمان پارلمان بریتانیا اعلام شد

داعش مسئولیت انفجار لندن را پذیرفت؛ بریتانیا سطح تهدیدها را بحرانی اعلام کرد

آغاز اجرای فرمان محدودیت سفر به آمریکا