اظهارات متناقض درباره کشف بمب در شهرستان نجف آباد

اظهارات متناقض درباره کشف بمب در شهرستان نجف آباد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی گزارش‌هایی مبنی بر کشف بسته ای انفجاری که یک شنبه شب در نجف آباد و زیر یک دستگاه خودرو جاسازی شده بود، سرهنگ پاسدار سیف‌ا‌لله رشید زاده از خنثی شدن این بسته انفجاری خبر داد.

فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف با اشاره به اینکه این بسته مشکوک مجهز به جراغ جشمک زن بوده، به ایرنا گفته است: « در پی این شناسایی، نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز به گروه های عملیاتی پیوستند. گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت یازده و نیم شب با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.»

وی همچنین شایعات مربوط به اینکه این بمب در نزدیکی خانه محسن حججی (از نیروهای مدافع حرم که در سوریه به دست داعش کشته شد) را تکذیب کرده است.

فیلمی از محل حادثه #بمب‌گذاری دیشب در #نجف_ آباد pic.twitter.com/IK9wUuZhUj

— خبرگزاری تسنیم (@Tasnimnews_Fa) September 18, 2017

از سوی دیگر و در اظهاراتی متفاوت مدیر کل امنیتی وزارت کشور به تسنیم گفته است که: «شیء مشکوکی که شامگاه ۲۶ شهریورماه در محدوده شهر نجف‌آباد کشف شده، لزوماً انفجاری و تروریستی نبوده و هم‌اکنون ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.»

در اظهار نظر دیگری حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ماهیت این بسته را «بمب صوتی» عنوان کرده که قدرت تخریبی نداشته است. وی افزوده است:‌ «بر حسب بررسی‌ها و گزارش های اولیه مرتبط با مسائل امنیتی نبوده و احتمال انتقام گیری شخصی وجود دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود