برندگان جایزه امی سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

برندگان جایزه امی سال ۲۰۱۷ معرفی شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شصت و نهمین مراسم اعطای جایزه «امی» که معادل اسکار برای تولیدات تلویزیونی آمریکا است روز یکشنبه ۱۷ سپتامبر در شهر لس آنجلس و با اجرای استیون کلبر، مجری مشهور شبکه سی بی‌اس برگزار شد.

در این شب سریال تلویزیونی «سرگذشت ندیمه» که از آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی پخش آن از شبکه آنلاین «هولو» آغاز شده است توانست با کنار زدن رقبایش در شبکه هایی همچون نتفلیکس بدرخشد.

اعطای جوایز امی از سال ۱۹۴۹ میلادی آغاز و به تدریج به بخش‌های رقابتی آن افزوده شده است. در حال حاضر جوایز این مراسم به نفرات برگزیده در سه دست بندی کلی یعنی برنامه‌های اول وقت غیرورزشی تلویزیون‌های آمریکا، برنامه‌های روزانه ورزشی، خبری و مستند و در نهایت برنامه‌های تلویزیونی تولید شده در خارج از آمریکا اعطا می شود.

امسال جایزه بهترین سریال درام به مجموعۀ ۱۰ قسمتی «سرگذشت ندیمه» محصول شبکه آنلاین هولو اعطا شد. رید مورانو نیز توانست جایزه بهترین کارگردان سریال درام را برای کارگردانی همین سریال به دست آورد.

«سرگذشت ندیمه» همچنین توانست جایزه بهترین نویسندگی برای سریال‌های درام را از آن خود کند و به این ترتیب این جایزه به بروس میلر اعطا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام را استرلینگ کی. براون برای بازی در مجموعه تلویزیونی «این ما هستیم» محصول ان‌بی‌سی و جایزه بهترین بازیگر زن در این بخش را الیزابت ماس برای بازی در سریال «سرگذشت ندیمه» از آن خود کرد.

Praise be! Elisabeth Moss wins her first #Emmy for #HandmaidsTale after 8 nominations. https://t.co/BdmcrdHihspic.twitter.com/lfMrMergkB

— EntertainmentTonight (@etnow) 18 septembre 2017

جایزه بهترین سریال کمدی به «ویپ؛ معاون رئیس جمهور» اثر آرماندو یانوچی و محصول شبکه اچ‌بی‌او اعطا شد.

جایزه بهترین کارگردانی سریال‌های کمدی را دونالد گلاور برای سریال «آتلانتا» و جایزه بهترین نویسندگی برای سریال‌های کمدی را مشترکا عزیز انصاری بازیگر هندی الاصل آمریکایی و لنا وایت دیگر هموطن آمریکایی‌اش برای سریال «همه کاره و هیچ کاره» محصول نتفلیکس به دست آوردند.

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی، دونالد گلاور برای سریال «آتلانتا» محصول اف‌ایکس و بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی نیز جولیا لوییس درایفوس برای سریال «ویپ؛ معاون رئیس جمهور» شناخته شد.

Chicago native Lena Waithe made Emmy history on Sunday as the first black woman to win for comedy writing https://t.co/7vg4U72ZH5pic.twitter.com/wZdfHhlyvc

— Chicago Tribune (@chicagotribune) 18 septembre 2017

جایزه بهترین مینی سریال (سریال کوتاه) به «دروغ‌های کوچک بزرگ» محصول اچ‌بی‌او، جایزه بهترین بازیگر مرد مینی سریال به ریض احمد (رضوان احمد) بازیگر بریتانیایی برای بازی در مجموعه «آن شب» محصول اچ‌بی‌او و درنهایت جایزه بهترین بازیگر زن مینی سریال به نیکول کیدمن برای نقش آفرینی در «دروغ‌های کوچک بزرگ» اهدا شد.

ژان‌مارک وله، کارگردان فرانسوی‌-کانادایی «دروغ‌های کوچک بزرگ» نیز جایزه بهترین کارگردانی مینی سریال را کسب کرد و جایزه بهترین نویسندگی برای مینی سریال‌ها به چارلی بروکر برای «آینه سیاه: سن جانیپرو» تعلق گرفت که از شبکه نت‌فلیکس پخش شده است.

جایزۀ بهترین مجموعۀ گلچین به «برنامه زنده شنبه شب‌» از شبکه ان بی‌سی تعلق گرفت. دان روی کینگ برای همین برنامه، جایزه بهترین کارگردانی سریال‌های واریته و الکس بالدوین‬‎ نیز جایزه بهترین بازیگر کمدی را برای ایفای نقش دونالد ترامپ کسب کرد.

WATCH: Baldwin trolls Trump while winning Emmy for Trump impersonation: Here is your Emmy https://t.co/Vtrl8sp27mpic.twitter.com/1k5pbLWDUG

— The Hill (@thehill) 18 septembre 2017

جان اولیویر، مجری تلویزیونی بریتانیایی توانست جایزه بهترین برنامه گفتگو محور را برای «آخر هفته با جان الیور» محصول اچ‌بی‌او از آن خود کند و بهترین برنامه زنده رقابتی نیز به مسابقه آواز خوانی صدا «The Voice» از شبکه ان بی‌سی اعطا شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم اعطای جوایز امی؛ شب درخشش فیلم‌های «خرس» و «وراثت»

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟