محاصره داعش در دیرالزور تنگتر شد

محاصره داعش در دیرالزور تنگتر شد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید گروه های اسلامگرای افراطی از جمله نیروهای تحریرالشام به مناطقی در پیرامون شهر حما واقع در شمال غربی این کشور حملات وسیعی را آغاز کرده اند.

این بزرگترین حمله نیروهای اسلامگرای افراطی به این مناطق از ماه مارس محسوب می شود. ارتش سوریه کنترل این منطقه را در دست دارد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز نیروی هوایی ارتش سوریه برای مقابله با حملات این نیروها حملات هوایی را آغاز کرده است.

براساس آخرین گزارشها ارتش سوریه ادعا می کند که این حملات را دفع کرده است.

از ماه ژانویه سال جاری حداقل پنج گروه از اسلامگرایان دولت سوریه از جمله جبهه فتح شام (جبهه النصره سابق) شاخه القاعده در سوریه، با یکدیگر ائتلاف کرده اند.

Syrie les rebelles d’Idlib (HTS) annoncent une nouvelle offensive sur le front au nord de Hama solidement tenu par les forces pro-regime -> pic.twitter.com/mREdGfbQha

— cedric mas (@CedricMas) 19 septembre 2017

ادامه نبردها در دیرالزور

وزارت دفاع روسیه می گوید نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه از رود فرات در دیرالزور عبور کرده و به کرانه شرقی آن رسیده اند. این پیشروی گام مهمی برای محاصره کامل نیروهای داعش در این شهر محسوب می شود.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید با این پیشروی نیروهایی که قصد عبور از فرات را داشته باشند بلافاصله هدف حملات هوایی روسیه و ارتش سوریه قرار می گیرند.

براساس گزارشها عملیات آزادسازی چندین روستا در کرانه شرقی رود فرات همچنان ادامه دارد.

همزمان عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت ایالات متحده آمریکا در منطقه در جریان است.

نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامی خود را با ارتش سوریه و روس‌ها هماهنگی نمی کنند اما گزارش‌ها حاکی است که برای جلوگیری از برخورد احتمالی یک خط ارتباطی بین طرفین وجود دارد.

نیروهای دموکراتیک سوریه روز شنبه نیروی هوایی روسیه را به بمباران منطقه شمال شرقی دیرالزور یعنی محل فعالیت این نیروها متهم کرده بودند. روسیه بلافاصله هدف قراردادن نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرده است.

Syrian army closes in on ISIL in Deir Az Zor https://t.co/OC5gtSLs36pic.twitter.com/E6iOxLnGsn

— Al Jazeera English (@AJEnglish) 18 septembre 2017

موضع کشورهای دوست سوریه در روند بازسازی کشور

گروه موسوم به کشورهای دوست سوریه متشکل از چهارده کشور در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمدند و موضع خود درباره روند بازسازی کشور را روشن کردند.

براین اساس این گروه تصریح کرد تا زمانی که روند انتقال قدرت در سوریه آغاز نشود و سرنوشت بشار اسد، رییس جمهوری این کشور مشخص نشود هیچ یک از کشورهای عضو این گروه برای بازسازی سوریه کمک مالی اعطاء نخواهند کرد.

بحران و درگیری در سوریه وارد هفتمین سال خود می شود. از سال ۲۰۱۱ یعنی آغاز تظاهرات مردمی و سرکوب آنها توسط رژیم بشار اسد و سپس شروع درگیریها تا کنون حداقل ۳۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیونها نفر نیز آواره شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیست و سه غیرنظامی در بمباران روستایی در شمال شرق سوریه کشته شدند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد