نتانیاهو خطاب به خامنه ای: نور اسرائیل هرگز خاموش نمی شود

نتانیاهو خطاب به خامنه ای: نور اسرائیل هرگز خاموش نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می گوید توافق هسته ای با ایران یا باید مورد اصلاح قرار گیرد و یا باید نابود شود.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن مقایسه برجام با توافق با کره شمالی اظهار داشت: «می دانم هنوز افرادی هستند که از توافق هسته ای ایران دفاع می کنند. […] این دقیقا همان حرفی است که در مورد توافق با کره شمالی می زدند.»

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود همچنین بر لزوم توقف توسعه موشک های بالستیک توسط ایران و اقدامات تهران در منطقه تاکید کرد. او خطاب به علی خامنه ای، رهبر ایران اظهار داشت: «پیام ساده ای برای دیکتاتور ایران، آیت الله خامنه ای دارم: نور اسرائیل هرگز خاموش نخواهد شد.»

بنیامین نتانیاهو که چند ساعت پس از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جایگاه سخنران در مجمع عمومی قرار گرفته بود، خطاب به مردم ایران و به زبان فارسی اظهار داشت: «شما دوست ما هستید.»

نخست وزیر اسرائیل در سخنانش به مرگ ندا آقا سلطان که در جریان اعتراضات پس از دهمین دوره انتخابات ریاست ریاست جمهوری ایران کشته شد نیز اشاره کرد. وی گفت: «رژیم ایران زنان بیگناه مانند ندا [آقا] سلطان را می کُشد و آنها را در خیابانهای تهران غرق در خون رها می کند. من ندا را فراموش نکرده ام. مطمئنم شما هم او را فراموش نکرده اید.»

بیشتر بخوانید: ترامپ: رهبران ایران از مردم کشورشان بیشترین هراس را دارند

نخست وزیر اسرائیل پیش از سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل از سخنرانی دونالد ترامپ که در آن به تندی از حکومت ایران انتقاد شده بود، تمجید کرده بود.

او در صفحه توئیتر خود سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده را «شجاعانه ترین» سخنرانی در سازمان ملل متحد طی ۳۰ سال گذشته خواند.

In over 30 years in my experience with the UN, I never heard a bolder or more courageous speech.

— Benjamin Netanyahu (@netanyahu) September 19, 2017

بنیامین نتانیاهو همچنین تاکید کرد که تل آویو در صورت لزوم برای جلوگیری از ایجاد پایگاه های نظامی دائمی توسط ایران در سوریه وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تل آویو: روسیه مخالف منطقه حائل ۶۰ کیلومتری بین نظامیان ایران و اسرائیل نیست

نخست وزیر اسرائیل در مورد جایگاه کشورش در جهان گفت: «ما در میانه انقلابی از نظر جایگاه اسرائیل در جهان قرار داریم. […] شاید شما این را ندانید اما دولتتان می داند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: رهبران ایران از مردم کشورشان بیشترین هراس را دارند

تل آویو: روسیه مخالف منطقه حائل ۶۰ کیلومتری بین نظامیان ایران و اسرائیل نیست

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند