بازیهای داخل سالن آسیا: سه طلا برای ترکمنستان در مسابقات کشتی با کمربند زنان

بازیهای داخل سالن آسیا: سه طلا برای ترکمنستان در مسابقات کشتی با کمربند زنان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بخش مهمی از پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق آباد به کشتی با کمربند، یکی از کهن ترین ورزش های جهان اختصاص داشت که حتی ابوعلی سینا نیز از آن نام برده…

آگهی

بخش مهمی از پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق آباد به کشتی با کمربند، یکی از کهن ترین ورزش های جهان اختصاص داشت که حتی ابوعلی سینا نیز از آن نام برده است. این ورزش که در آسیای مرکزی از محبوبیت زیادی برخوردار است برای نخستین بار در برنامه بازیهای داخل سالن آسیا گنجانده شده است. در این مسابقات که از اصول ساده ای برخوردار است ورزشکاران تلاش می کنند با گرفتن کمربند، تعادل حریف خود را بر هم زنند و او را سرنگون کنند.

A fantastic day of sport at #Ashgabat2017. More epic action to come on Thursday. Day 5 Photo Gallery/Daily Review: https://t.co/KJzfJZ8qz5

— Ashgabat 2017 (@Ashgabat_2017) 20 septembre 2017

تیم زنان ترکمنستان در سومین روز این تورنمنت موفق شد در سبک فری استایل کشتی با کمربند سه مدال طلا کسب کند. نسیبه سورکیه وا مربی ۳۵ ساله تیم ترکمنستان است که خود نیز در مسابقات شرکت دارد. او روز سه شنبه با غلبه از پریساتا ژاکوپبکوا، حریف قدر قزاقستانی مدال طلا را از آن خود کرد.

نسیبه انجام دو کار همزمان را چالش سخت خود در این مسابقات می داند: «از یک سو ورزشکارانم را دوست دارم و باید حمایتشان کنم و از سوی دیگر باید برای مسابقه تمرکز داشته باشم. شاگردانم مدام برای مبارزه از من توصیه می خواهند و این معمولا زمانی اتفاق می افتد که در حال کسب تمرکز و آمادگی برای مسابقه هستم. بهتر است در این حالت با کسی صحبت نکرد زیرا آمادگی روحی از دست می رود. با اینحال سعی می کنم با این شرایط کنار بیایم.»

زوهرا مادرایموا چهره شاخص تیم کشتی با کمربند زنان ترکمنستان روز سه شنبه سومین مدال طلا را برای کشورش به ارمغان آورد. او پیشتر دو مدال طلا را در کشتی سنتی به نام خود ثبت کرده بود.

زوهرا مادرایموا احساس خود را از کسب مدال طلا اینگونه بیان می کند: «از خانواده، دوستان و همه کسانی که حمایتم کردند سپاسگذارم. البته که بسیار خوشحالم چون مدال طلا را دریافت کردم.»

#سعیده_رحیمی به مدال برنز کشتی با کمربند رسید
بازی های داخل سالن آسیا عشق آباد ترکمنستان_2017؛https://t.co/8VT8LzaHTgpic.twitter.com/sDBUZMsfhk

— varzeshebanovan (@varzeshebanovan) 19 septembre 2017

تیم ایران در این مسابقات تاکنون با کسب ۱۰مدال طلا، ۶ نقره و ۲۳ برنز پایین تر از ترکمنستان جایگاه دوم جدول مدال ها را به خود اختصاص داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با طلاهای کشتی، ایران به رده دهم بازی‌های آسیایی هانژو رسید؛ عموزاد و گنج‌زاده هم طلا می‌گیرند؟

ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی شد؛ عموزاد دومین مدال طلا را به گردن انداخت

قاسمپور و تیم ملی کشتی ایران طلایی شدند؛ امامی برنز جهان را به گردن انداخت