آلمان؛ حبس تعلیقی برای مامور اطلاعاتی سابق به اتهام تظاهر به جهادگرایی

آلمان؛ حبس تعلیقی برای مامور اطلاعاتی سابق به اتهام تظاهر به جهادگرایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک مامور سابق اطلاعاتی آلمان که زمانی بازیگر فیلم‌های پورن نیز بود به اتهام فعالیت‌های «جهادی» در شبکه‌های اجتماعی و تظاهر به تحویل اسرار دولتی به حبس تعلیقی محکوم شد.

این مرد ۵۲ ساله که از بنام راک.م نام برده می شود در نوامبر سال گذشته بازداشت اما در ماه ژوئیه امسال از اغلب موارد اتهام وارده بدلیل فقدان وقوع حمله یا طرح حمله قریب الوقوع یا ارتباط با گروه های اسلامگرا، تبرئه و آزاد شد.

به گزارش روزنامه گاردین، راک.م به قاضی دادگاه گفت که حوصله اش سر رفته بود و برای سرگرمی به شبکه های مجازی در دنیای اینترنت وارد شد و تظاهر کرد که یک جهادی است.

وی در توضیحاتش به قاضی دادگاه در شهر دوسلدورف افزود که «هرگز با اسلامگرایان دیداری نداشته و هرگز این کار را نمی کرده است. تمام ماجرا مثل یک بازی بود.»

وی که امروزه صاحب چهار فرزند است و برای اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی (BfV یا سازمان امنیت داخلی جمهوری فدرال آلمان) کار می کند گفته بود که به خاطر ماهیت شغلش فعالیت اسلامگرایان را رصد می کرده است.

راک.م تاکید کرده که از بی حوصلگی در آخر هفته‎ها که با پسر معلولش سر می کرده خود را در دنیای آنلاین اسلامگرایان غرق و خود را یکی از آنها معرفی کرده است تا از «دنیای واقعیت فرار کند.»

آقای م. برای فرار از دنیای واقعیت تا آنجا پیش رفت که با یک مظنون اسلامگرا در یک باشگاه بدنسازی قرار گذاشت تا اطلاعات سری اداره متبوع خود را در اختیار او قرار دهد، هرچند تاکید می کند که هرگز قصد انجام چنین کاری را نداشته است. در همین زمان بود که وی توسط یکی از همکارانش که خود را بعنوان یک اسلامگرا جا زده بود دستگیر شد.

گذشتۀ راک.م و سابقه بازیگری در فیلم های پورن همجنسگرا باعث شد تا پرونده و خبر مربوط به وی توجه عمومی را در آلمان به سوی خود جلب کند.

در فقدان شواهد و مدارک کافی علیه وی راک.م اکنون و تنها با یک اتهام روبروست، تظاهر به درز و تحویل اطلاعات سری دولتی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بمب‌ساز آلمانی عضو طالبان به ۶ سال زندان محکوم شد

آلمان: ایران در خاک ما علیه اسرائیل فعالیت اطلاعاتی می‌کند

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت