بیل گیتس از فرمان «سه انگشتی» پشیمان است

بیل گیتس از فرمان «سه انگشتی» پشیمان است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت می گوید اگر بازگشت به گذشته ممکن بود، اجرای فرمان «سه انگشتی» را آسان می کرد. او در نشست تجاری بلومبرگ، در پاسخ به سئوال دیوید روبنستین پاسخی دور از انتظار داد.

مدیرعامل شرکت کارلایل از بیل گیتس سوالی را پرسید که در عرصه دیجیتال بسیار اهمیت دارد: برای راه‌اندازی مجدد رایانه و یا در محیط ویندوز برای فراخوانی مدیر کاربری ویندوز چرا باید از سه انگشت استفاده کرد؟ چرا Ctrl+Alt+Del؟ چرا فکر می کردید که این ایده خوبیست؟

بیل گیتس کمی ابرو درهم کشید و در پاسخ گفت که واضح است که افرادی که طراح فرمان Ctrl+Alt+Del بوده اند، «می بایست کلید دیگری را مخصوص این کار قرار می دادند.»

روبنستین از بنیانگذار مایکروسافت پرسید که آیا از تصمیم خود پشیمان است؟ و بیل گیتس گفت: «نمی شود به عقب بازگشت و چیزهای کوچکی را در زندگی تغییر داد بدون آنکه چیزهای بزرگ دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند.» اما «بله حتما. اگر می توانستم یک تغییر کوچک ایجاد کنم حتما یک کلید مخصوص در پی سی ها برای این فرمان قرار می دادم.»

فرمان کنترل، آلت، دلیت یا فرمان عملکرد نرم افزار و راه اندازی مجدد از طریق صفحه کلید، توسط دیوید برادلی، مهندس ارشد پروژه IBM طراحی شد. او ابتدا کلیدهای Ctrl+Alt+Esc را برای این فرمان استفاده می کرد. اما یکبار بصورت تصادفی با استفاده از سمت چپ صفحه کیبرد کامپیوتر را ریبوت کرد و دریافت که این فرمان بسیار ساده تر است.

این فرمان ابتدا تنها برای برنامه نویسان طراحی شده بود تا بتوانند بدون خاموش کردن دستگاه از سیستم خود خارج شوند. بیل گیتس گفته بود که این فرمان به اطلاع کاربران نخواهد رسید و تنها برای توسعه و برنامه نویسی از آن استفاده می شود. اما در نهایت در اسناد فنی رایانه اوریجینال IBM منتشر شد و در نتیجه به اطلاع عموم کاربران رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش مایکروسافت از عملیات سایبری ایران؛ هکرهای ایرانی می‌توانند انتخابات آمریکا را «تهدید» کنند

میلیاردرهای جهان برای جشن عروسی فرزند ثروتمندترین فرد هند به گجرات می‌روند

فهرست ۲۰ ثروتمند جهان در پایان سال ۲۰۲۳؛ بیشترین صعود و سقوط متعلق به چه کسانی بود؟