کیم جونگ اون دونالد ترامپ را روانی خواند

کیم جونگ اون دونالد ترامپ را روانی خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پاسخ به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران ملل متحد، دونالد ترامپ را فردی با مشکلات روانی توصیف و اعلام کرد که رهبر آمریکا بهای گزافی برای سخنانش پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهدید غیراخلاقی دونالد ترامپ در سازمان ملل برای نابودی یک کشور مستقل، فراتر از تهدید به تغییر نظام سیاسی یا اجتماعی یک کشور است.» آقای کیم در این بیانیه افزود: «سخنان ترامپ پیش از آنکه مرا بترساند و یا به خنده بیاندازد، باورهایم را تقویت کرد: راهی را که در پیش گرفته‌ام درست است و آن را ادامه خواهم داد.»

آقای ترامپ در نخستین روز نشست سالانه سران ملل متحد در نیویورک تهدید کرد در صورت ادامه تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی، «این کشور را نابود می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: نگاهی به تاریخچه آزمایش‌های اتمی کره شمالی

همزمان وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه و در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ بر «نابود کردن کامل» این کشور اعلام کرد پیونگ‌یانگ ممکن است یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام آزمایش کند.
به گزارش یونهاپ (خبرگزاری کره جنوبی) ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در نیویورک گفت کشورش می‌تواند آزمایش یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بی‌سابقه در اقیانوس آرام را در دستور کار قرار دهد.

#NorthKorea now calls realDonaldTrump</a>'s speech war declaration. Freak Kim Jong says he may detonate <a href="https://twitter.com/hashtag/HydrogenBomb?src=hash">#HydrogenBomb</a> in Pacific against US . <a href="https://t.co/hSFlMDBu7q">pic.twitter.com/hSFlMDBu7q</a></p>— Samir Abbas (TheSamirAbbas) September 22, 2017

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه فرمان اجرایی جدیدی را برای اعمال تحریم‌های اقتصادی تازه علیه کره شمالی امضا کرد.

تنش میان پیونگ‌یانگ و جامعه جهانی در دو ماه گذشته و همزمان با افزایش آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌ شمالی دوچندان شده است. با وجود محکومیت برنامه توسعه موشک‌های بالستیک قاره پیما و آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ‌یانگ قدرت نظامی خود را بازدارنده توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: رهبرکره شمالی: باید به چنان قدرتی دست یابیم که آمریکا جرات نکند درباره گزینه نظامی صحبت کند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تست سلامت روان دونالد ترامپ: در میان حیوانات زیر، شیر را پیدا کن

گزارشی از توان نظامی کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون

کره‌ شمالی در پاسخ به ترامپ:‌ سگ پارس می کند کاروان راه خود را می رود