زیردریایی روسیه مواضع جبهه فتح شام در ادلب را هدف قرار داد

زیردریایی روسیه مواضع جبهه فتح شام در ادلب را هدف قرار داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد چند پایگاه‌ نیروهای اسلام گرا در استان ادلب در سوریه را با شلیک موشک از زیر دریایی منهدم کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه زیردریایی ولیکی نووگورود (Veliky Novgorod) از دریای مدیترانه با شلیک موشک بالستیک کالیبر یک پایگاه شورشیان اسلام‌گرا در جنوب استان ادلب را از میان برد. مسکو می‌گوید اعضای این پایگاه متعلق به جبهه فتح شام (جبهه النصره)‌ پیشتر تلاش کرده بودند تا گروهی از نظامیان روس را در منطقه محاصره کنند.

فرماندهی ارتش روسیه با انتشار تصاویر ضبط شده از سوی پهپادهای این کشور اعلام کرد تمامی اهداف این عملیات نابود شده اند.

موشک باران مواضع گروه‌های مسلح در ادلب در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته و در تازه‌ترین دور مذاکرات میان دولت سوریه و نمایندگان شورشیان مسلح در آستانه (پایتخت قزاقستان) طرف‌های داخلی بحران به همراه ایران، ترکیه و روسیه برای ایجاد مناطق کاهش/عاری از تنش در استات ادلب توافق کردند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفته بود نظامیان این کشور برای اجرای این توافق و حفظ مناطق عاری از تنش در استان ادلب مستقر خواهند شد.

Submarine Veliky Novgorod eliminated terrorists’ critical objects by #Kalibr missiles in #Syriahttps://t.co/VZicDXrHzmpic.twitter.com/0Nf7ynINk7

— Минобороны России (@mod_russia) September 22, 2017

استان ادلب در شمال سوریه از سال ۲۰۱۵ تقریبا به شکل کامل در اختیار گروه‌های شورشی با محوریت جبهه فتح شام (جبهه النصره سابق) قرار دارد. بسیاری از شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه در ماه‌‌های گذشته پس از ترک مخاصمه با ارتش سوریه و متحدانش، از حمص، حلب و حومه دمشق به ادلب منتقل شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: نیروهای ترکیه در استان ادلب سوریه مستقر می شوند

آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند