مصر: آغاز اصلاحات برای رسیدن به رشد اقتصادی

مصر: آغاز اصلاحات برای رسیدن به رشد اقتصادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اقتصاد مصر رو به بهبود است اما این کشور هنوز نتوانسته زیان های اقتصادی ناشی از انقلاب ۲۰۱۱ و ناآرامی های سالهای پس از آن را جبرن کند.

آگهی

اقتصاد مصر رو به بهبود است اما این کشور هنوز نتوانسته زیان های اقتصادی ناشی از انقلاب ۲۰۱۱ و ناآرامی های سالهای پس از آن را جبرن کند.

آژانس اعتبار سنجی مودی مصر را بهره مند از یک سیاست اصلاحی پویا و قوی می داند که یکی از مهمترین بخش های آن به شرکت ها و موسسات کوچک و متوسط مربوط می شود.

انتظار می رود قانونی جدید تا قبل از پایان سال جاری میلادی در این کشور به اجرا گذاشته شود. بر اساس این قانون بنگاه های کوچک و متوسط از این پس در چارچوب یک سیستم تسهیل یافته مشمول پرداخت مالیات خواهند شد؛ اقدامی که با هدف تشویق این شرکت ها به توسعه فعالیت در قالب اقتصاد رسمی صورت می گیرد.

طارق قابیل وزیر تجارت و صنعت مصر می گوید: «ما در حال حاضر بر روی قانون بنگاه های خرد و کوچک کار می کنیم و این یکی از مهمترین قوانین اصلاحی است ابتدا به دلیل آنکه کسب و کار کوچک پس از این وجهه ای قانونی به خود خواهد گرفت و دوم اینکه قانون جدید مشوقی خواهد بود برای گذر از بخش غیر رسمی به جریان رسمی اقتصاد.»

سیاست اصلاحی دولت همچنین برای دریافت وام ۱۲ میلیارد دلاری و ۳ ساله صندوق بین المللی پول نیز بسیار مهم و حیاتی است.

#Egypt eyes tough reforms in last-ditch bid to save economy #Egypte#IMFhttps://t.co/GMvih6Ccrb

— Imad Mesdoua (@ImadMesdoua) 16 août 2016

دالیا سالم، یکی از مسئولان وزارت همکاری بین المللی مصر می گوید: «بنگاه های خرد، کوچک و متوسط یکی از مهمترین بخش هایی است که ما قوانین اصلاحی به آن اولویت داده ایم. مصر جمعیت جوان بزرگی دارد و از طریق این بنگاه ها می توان برای نسل جوان شغل ایجاد کرد.»

تامین وام های خارجی و جذب سرمایه گذاری های مستقیم که حمایت صندوق بین المللی پول را به همراه داشته، موجب رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد مصرنسبت به سه ماه چهارم سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ شده است.

صنعت توریسم که از بخش های حیاتی اقتصاد این کشور محسوب می شود هنوز نتوانسته به سطح پیش از بحران در سال ۲۰۱۰ و جذب سالانه ۱۴.۷ میلیون گردشگر نزدیک شود.

مصر امیداوار است ارزان تر شدن واحد پولی این کشور بر اثر تورم ۳۰ درصدی بهانه خوبی برای بازگشت گردشگران در طول تعطیلات باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن