بازیهای داخل سالن آسیا: چین در صدر جدول رقابت های شنا

بازیهای داخل سالن آسیا: چین در صدر جدول رقابت های شنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بسیاری از رکورد های ورزشی در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بهبود یافت.

آگهی

بسیاری از رکورد های ورزشی در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بهبود یافت. تیم شنای زنان هنگ کنگ یکی از تیم هایی بود که عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشت. اعضای این تیم در مسابقه شنای چهار در پنجاه متر مختلط امدادی با ثبت زمان ۱.۴۸.۷۹ ضمن کسب مدال طلا رکورد این مسابقات را نیز بهبود بخشیدند.

این مسابقه از چهار سبک مختلف پروانه، کرال پشت، قورباغه و آزاد تشکیل شده است. تیم شنای زنان چین و تایلند به ترتیب پس از هنگ کنگ مکان دوم و سوم را از آن خود کردند.

هوا چون استفانی، یکی از اعضای تیم هنگ کنگ که از پیروزی در این مسابقه بسیار هیجان زده است پس از کسب پیروزی احساس خود را اینگونه بیان کردند: «ما از عهده اش برآمدیم، ما موفق شدیم. کسب این مدال که با بهبود رکورد مسابقات همراه است بسیار غیر منتظره بود.»

کونگ ایوت مانویی، دیگر عضو این تیم می گوید: «کار تیمی بسیار خوب است و شما را رویا پرداز می کند. ما بسیار هیجان زده ایم. عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به نمایندگی از هنگ کنگ کار بزرگی انجام دادیم. شرایط در اینجا بسیار عالی است. عشق آباد در میزبانی این رویداد بزرگ بسیار خوب عمل کرده است.»

Some beautiful images in Friday's #Ashgabat2017 Photo Gallery… Take a look here – https://t.co/pYSp4z31Sn#AIMAG#swimming#tennispic.twitter.com/kpKXjy5WTM

— Ashgabat 2017 (@Ashgabat_2017) 22 septembre 2017

تیم شنای چین از نخستین روز مسابقات شنای مسافت کوتاه شروع به درو کردن مدال های طلا کرد و در صدر جدول مدال های این رشته ایستاد.

وانگ لیژیوی نوزده ساله یکی از بهترین اعضای تیم شنای مردان چین است. او ضمن شکست رکورد این بازها در فینال مسابقات ۵۰ و ۱۰۰ متر مردان، دو طلا و یک نقره برای کشورش به ارمغان آورده است.

وانگ لیژیو در گفتگو با خبرنگار یورونیوز از اهمیت موفقیت هایش سخت گفت: «این موفقیت بسیار مهم است، اکنون مدال طلا در دستان من است گرچه از قرار گرفتن در جایگاه دوم خیلی هراس داشتم. در پنجاه متر نخست، رقابت بسیار فشرده بود اما حالا من خوشحالترینم.»

تنها چند روز به پایان پنجمین دوره بازیهای داخل سالن آسیا باقی مانده و هنوز زمان برای بهبود رکوردهای دیگر باقی است. در جدول کلی مدالها ترکمنستان با ۱۹۸ مدال همچنان بالاتر از ایران در صدر قراردارد.

سهراب مرادی ملی پوش ایرانی از چهره های شاخص روز ششمین روز این مسابقات بود. او در رقابت های دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری با ثبت 413 رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم بهبود بخشید.

Here is another image of Iran's Moradi Sohrab on his way to setting a world record! He set a new aggregate mark of 413kg! #Ashgabat2017pic.twitter.com/ZkSohqt4QQ

— Ashgabat 2017 (@Ashgabat_2017) 23 septembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین بار در تاریخ المپیک؛ تیم‌های شنای نیمه زنانه و نیمه مردانه رقابت می‌کنند

محرومیت هشت ساله برای شناگر مطرح چینی برای نادیده گرفتن قوانین دوپینگ

ویدئو؛ شیرجه‌های دردآمیز در رقابتهای بین‌المللی