مخالفان اسد: حملات روسیه به ادلب دستکم ۱۵۰ کشته بر جا گذاشته است

مخالفان اسد: حملات روسیه به ادلب دستکم ۱۵۰ کشته بر جا گذاشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مسکو روز پنجشنبه اتهامات مطرح شده از طرف مخالفان دولت سوریه مبنی بر کشته شدن دستکم ۱۵۰ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه در استان ادلب را رد کرد.

مخالفان دولت سوریه می گویند حملات هوایی روسیه و رژیم سوریه طی یک هفته علاوه بر دستکم ۱۵۰ کشته، دهها مجروح نیز بر جا گذاشته است. مسکو در واکنش به این ادعای مخالفان رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که مناطق مسکونی در حملات هوایی مورد هدف قرار نگرفته اند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه ویدئویی منتشر کرد که به گفته این وزارتخانه حمله نیروهای این کشور به مواضع «گروه داعش و گروه النصره» در ادلب و دیرالزور را نشان می دهد.

Нанесение Ту-95МС удара крылатыми ракетами ХА-101 по объектам ИГИЛ в #СИРИЯhttps://t.co/QjvJMsWhvOpic.twitter.com/w21IyjsIhz

— Минобороны России (@mod_russia) September 26, 2017

این در حالی است که سازمان ملل متحد روز پنجشنبه حمله هوایی به پنج بیمارستان و دو انبار کمک های بشردوستانه در استان ادلب را محکوم کرد. به گفته یان ایگلند، مشاور امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه مشخص نیست که این حملات هوایی از سوی کدام یک از طرف های درگیر صورت گرفته است.

مشاور اموربشردوستانه سازمان ملل در سوریه همچنین خواستار ایجاد سامانه ای در راستای جلوگیری از حمله به مناطق حفاظت شده در سوریه شد.

“A protection system needs to be put in place in one of the largest humanitarian operations of this generation”NRC_Egeland</a> told media today <a href="https://t.co/kyueSd4tnd">pic.twitter.com/kyueSd4tnd</a></p>— UN Geneva (UNGeneva) September 28, 2017

به گفته مخالفان دولت سوریه در جریان حمله هوایی به بازاری در استان ادلب در روز دوشنبه چند غیرنظامی کشته شدند. ویدئویی که از لحظات پس از این حمله هوایی منتشر شده است امدادگران گروه «دفاع مدنی سوریه» را در حال بیرون کشیدن کودکی از زیر آوار نشان می دهد.

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که دستکم ۲۷ غیرنظامی در این حمله کشته و ۵۸ تَن نیز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: زیردریایی روسیه مواضع جبهه فتح شام در ادلب را هدف قرار داد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است