وزیر کشور عربستان: رانندگی زنان تصادفات را کاهش خواهد داد

وزیر کشور عربستان: رانندگی زنان تصادفات را کاهش خواهد داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شاهزاده عبد العزيز بن سعود بن نايف آل سعود، وزیر کشور عربستان سعودی معتقد است که لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی خواهد شد. به گزارش بی بی سی جهانی وزیر کشور عربستان دلیل یا دلایل خاصی را برای این ادعا و نظر خود بیان نکرده و تنها گفته است: «رانندگی زنان امنیت رانندگی را بدلیل آموزش صحیح متحول خواهد کرد.»

سمو وزير الداخلية “قيادة المرأة للسيارة سيُحوّل سلامة المرور الى ممارسة تربوية تؤدي للحد من الخسائر البشرية والإقتصادية الناجمة عن الحوادث”

— وزارة الداخلية (@MOISaudiArabia) September 28, 2017

عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که آمار بالای مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی را دارد. به گزارش بی بی سی جهانی آمار روزانه تلفات و صدمات شدید جانی ناشی از تصادفات رانندگی در این کشور حدود ۲۰ مورد است.

ممنوعیت رانندگی برای زنان از ماه ژوئن سال آینده میلادی در این کشور پایان خواهد یافت. دستور برطرف شدن این ممنوعیت برای زنان از سوی ملک سلمان، پادشاه این کشور در روزهای گذشته صادر شد.

نظر و پیش بینی وزیر کشور عربستان در خصوص افزایش امنیت در خیابان ها و جاده های این کشور با شروع به رانندگی بانوان، در چند توئیت به زبان عربی در حساب کاربری وزارت کشور اعلام شده است.

از سوی دیگر چندین شرکت تولید کننده خودرو در جهان با اعلام برداشته شدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستان، فعالیت تبلیغاتی محصولات خود را برای جمعیت زنان خریدار خودرو در عربستان سعودی آغاز کرده و آنان را بطور مستقیم خطاب قرار دادند.

از آن جمله می توان به تصویر منتشر شده در حساب کاربری فولکس واگن اشاره کرد که خطاب زنان عربستان سعودی می گوید: «حالا نوبت شماست. فرمان را بدست بگیرید.»

It’s your turn, take over the driver’s seat.#SaudiWomenDriving#SaudiWomenCanDrivepic.twitter.com/Hlw3Gnc7fW

— Volkswagen ME (@VWMiddleEast) September 27, 2017

نمایندگی شورولت نیز در توئیت دیگری به زنان عربستان تبریک گفته و آنها را به کشف دنیای جدید تشویق کرده است.

استعدي لـ #اكتشاف_آفاقاً_جديدة#الملك_ينتصر_لقياده_المراءهpic.twitter.com/8LMwjmPz2I

— Chevrolet Arabia (@ChevroletArabia) September 27, 2017

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که سن مجاز برای دریافت گواهینامه رانندگی برای زنان و دختران این کشور ۱۸ سال خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان عربستان به فرمان پادشاه سلمان اجازه رانندگی یافتند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست