شماری از مردم شاهدیه یزد مانع بازگشایی مدرسه مهاجران افغان شدند

شماری از مردم شاهدیه یزد مانع بازگشایی مدرسه مهاجران افغان شدند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جمعی از اهالی شاهدیه یزد با تجمع در برابر مدرسه جهاد این شهر خواستار تعطیلی آن شدند.

مدرسه جهاد پیش از این مانند مدارس دیگر پذیرای دانش‌آموزان ایرانی و مهاجران افغان بود، اما به علت فرسودگی بنا بود تخریب شود. سپس بنا بر تصمیم مسئولان آموزش و پرورش استان این مدرسه از دو سال پیش به دانش‌آموزان افغان‌تبار اختصاص یافته است.

بنابر اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عده‌ای از ساکنان شاهدیه با این تفکیک نیز راضی نشده و حضور دانش‌آموزان افغان را برنتافتند. آنها با تجمع در برابر مدرسه مانع از بازگشایی آن شدند اما در نهایت با حضور ماموران نیروی انتظامی متفرق شدند.

مردم شاهدیه یزد باتجمع مقابل مدرسه مهاجران #افغان اجازه بازشدن این مدرسه را نداند. اعتراض داشتند که چرا اين كودكان را نزدیک منازل ما آوردید! pic.twitter.com/5w18mYzhtl

— sepideh Hashemi (@sepidehashemii) 28 septembre 2017

مسئولان آموزش و پرورش استان یزد از چند سال پیش به این سو طرح تفکیک مدارس ایرانیان و مهاجران افغان را ارائه داده و تاکنون آن را در ۶۰ درصد مدارس استان اجرا کرده‌اند. بر اساس این طرح، دانش‌آموزان افغان در مدارس غیر افغان پذیرفته نمی‌شوند.

استان یزد به دلیل دارا بودن کارخانه‌های آجرسازی از چند دهه پیش پذیرای کارگران مهاجر افغان بوده است. خانواده‌های افغان برای چند نسل در یزد و سایر شهرهای این استان ساکن و ماندگار شده‌اند، اما هر از گاهی اختلاف میان جوامع افغان و ایرانی سبب این همزیستی را خدشه‌دار می‌سازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت آموزش و پروش: عبارات حذف شده «هیچ ربطی به تطهیر روسیه» ندارد

معمار اتحادیه اروپا و یورو در سن ۹۸ سالگی درگذشت

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند