آیا عطر ریلکس در سه روز جان مصرف کننده را می ستاند؟

آیا عطر ریلکس در سه روز جان مصرف کننده را می ستاند؟
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شبکه های اجتماعی از فروش عطری بنام «ریلکس» در بازارهای مصر، سودان، لبنان، عراق، بحرین و کویت خبر می دهند که مصرف کننده سه روز پس از استفاده از آن جان خود را از دست می دهد.

در مصر وزارت تدارکات این کشور نسبت به فروش این عطر در داروخانه ها و مراکز عطر و ادکلن فروشی هشدار داده است. به گزارش شبکه العربیه این وزارتخانه دستور داده تا بلافاصله این عطرها از بازار جمع آوری شود.

در الجزائر مقامات این کشور دستور تحقیقات درباره وجود چنین عطری و صحت و سقم خبرهای منتشر شده در این رابطه را صادر کرده اند.

در خبرها آمده وجود مواد شیمیایی فوق العاده سمی در این عطر موجب مرگ مصرف کننده ظرف سه روز می شود. در گزارشها نامی از مواد شیمیایی سمی برده نشده است.

به گزارش خبرگزاری هافینگتن پست کارشناسان نسبت به وجود چنین ماده این ابراز تردید کرده اند. به اعتقاد آنها موادی چون «آستون» و یا مایع بی رنگ «بنزن» می تواند اثرات سویی بر انسان برجا گذارد، اما نسبت به وجود عطری که در عرض سه روز پس از مصرف افراد را از بین می برد ابراز شک وتردید شده است.

براساس همین منبع در ماه ژانویه سال جاری نیز شایعاتی درباره وجود ماده ای بنام ریلکس پخش شده بود. سایت اینترنتی البیان در تاریخ ۲۱ اوت سال جاری بیانیه مقامات کشور امارات عربی متحده را در این زمینه منتشر کرده بود که در آن خبر وجود چنین ماده ای تکذیب شده بود.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ اطلاعاتی درباره وجود عطر کشنده ای بنام لاولی در کشورهای عربی پخش شد که مقامات این کشورها این شایعات را تکذیب کردند.

The Algerian Ministry of Defence is thought to be behind a warning against purchasing and wearing a deadly perfume. https://t.co/FbArYWTzaT

— Middle East Monitor (@MiddleEastMnt) 30 août 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران گاز در آلمان؛ آیا تولید شیشه‌های عطر هاینز‌-گلس پس از ۴۰۰ سال متوقف می‌شود؟

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند