معمای ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی در گزارش نهایی گروه تحقیق

معمای ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی در گزارش نهایی گروه تحقیق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سه سال پس از ماجرای مرموز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ام‌اچ ۳۷۰ مالزی گروه تحقیق استرالیایی روز سه شنبه در گزارش نهایی خود ضمن ابراز تاسف عمیق از روشن نشدن سرنوشت مسافران گمشده این هواپیما اعلام کرد “تقریباً غیرقابل قبول” است که یک هواپیما به این صورت غیب شود.

بوئیینگ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین در تاریخ هشت مارس ۲۰۱۴ اندکی پس از ترک کوالالامپور، پایتخت مالزی به قصد پکن، پس از تغییر جهتی که علت آن هنوز روشن نیست در آسمان ناپدید شد.

هیچگونه اثری از هواپیمای گمشده در محدوده مشخص۱۲۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند پیدا نشد و هاله ای از ابهام پیرامون این ماجرا باقی ماند.

متخصصین استرالیایی امور ایمنی و پرواز می گویند به علت پیدا نشدن قطعات هواپیما، دستمایه ای برای جستجوی علت حادثه ندارند. آنها معترفند که چنین امری در عصر مدرن با فناوری پیشرفته ای که در اختیار صنعت هواپیمایی قرار دارد تقریباً باورنکردنی است.

“Almost inconceivable”: Report on MH370 search released https://t.co/yfFKaOQ88b#blogpic.twitter.com/8eSPWPQGXg

— Marco Ferrer (@FerrerMafehn) October 3, 2017

این در حالی است که ابعاد تحقیقات برای یافتن علت حادثه بی سابقه بوده و کارشناسان کشورهای مختلف از جمله هند، چین، آمریکا و استرالیا در آن شرکت داشتند.

تنها سه تکه از قطعات این هواپیما، از جمله قطعه ای از بال آن در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در سواحل شرقی اقیانوس هند یافته شد.

عملیات جستجو ماه ژانویه پس از ۱۰۴۶ روز جستجوی بی حاصل به حالت تعلیق درآمد. این مسئله خشم خانواده قربانیان را برانگیخت.

گزارش۴۴۰ صفحه ای گروه تحقیق می گوید کاوش های انجام شده در عمق اقیانوس، محدودۀ احتمالی سقوط هواپیما را روشن تر کرده است.

A final report into missing flight #MH370 still can’t answer how a passenger jet can just disappear. JayneAzzo</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/9News?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#9News</a> <a href="https://t.co/vOedX1W29n">pic.twitter.com/vOedX1W29n</a></p>— Nine News Australia (9NewsAUS) October 3, 2017

این گروه در ماه آوریل بر اساس مطالعه تصاویر ماهواره ای که در ماه مارس گرفته شده بود منطقه ای در شمال محل پیشین جستجو، محدوده ای با ۲۵ هزار کیلومترمربع وسعت را برای جستجوهای بیشتر مشخص کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواپیمای گمشده مالزیایی، تلاش خانواده قربانیان برای ادامه جستجو

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

استرالیا و بریتانیا پیمان دفاعی و امنیتی جدیدی امضا کردند