وزارت دفاع روسیه: رهبر جبهه النصره در سوریه بشدت زخمی شده است

وزارت دفاع روسیه: رهبر جبهه النصره در سوریه بشدت زخمی شده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد در یک حمله هوایی جنگنده های این کشور، رهبر گروه چریکی تحریرالشام بشدت زخمی و دوازده نفر از فرماندهان تحت امر او نیز کشته شده اند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، هدف از حمله اخیر، محمد جولانی بود و اطلاعاتی به دست آمده بود که او با فرماندهان خود جلسه دارد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این حمله توسط دو فروند هواپیما صورت گرفت و محمد جولانی، رهبر جبهه النصره که با گروههای دیگر مخالف حکومت بشار اسد، گروه تحریرالشام را تشکیل داده، بشدت مجروح شده است.

او به نقل از اطلاعات رسیده از چند منبع مستقل گفت که محمد جولانی مورد اصابت ترکشهای متعدد قرار گرفته است. وی افزود حدود ۵۰ تن از محافظان و نیز ۱۲ فرمانده تحت امر جولانی در این حمله هوایی کشته شده اند که دستیار نزدیک محمد جولانی و رییس بخش امنیتی تحریرالشام نیز از آن جمله اند.

بگفته وزارت دفاع روسیه، این حمله بخشی از عملیات جاری برای متلاشی کردن گروههای جنگجویی است که در روز ۱۸ ماه سپتامبر گذشته ۲۹ پلیس نظامی روسیه را محاصره کرده بودند. این نیروهای در نهایت با مداخله هوایی نیروهای روسیه از مهلکه نجات یافتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ایتالیا ۱۰ نفر را به اتهام تامین مالی «جبهه النصره» دستگیر کرد

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد