هیات تحریر شام: ابومحمد جولانی سالم است

هیات تحریر شام: ابومحمد جولانی سالم است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هیات تحریر شام، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر مجروح شدن رهبر خود اعلام کرد حال ابومحمد جولانی خوب است.

بامداد چهارشنبه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رهبر گروه اسلام‌گرای هیات تحریر شام در زمان برگزاری جلسه با شماری از فرماندهان این گروه در استان ادلب، مورد حمله هوایی ارتش روسیه قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

هیات تحریر شام با رد این ادعا در بیانیه اینترنتی خود آورده است که ابومحمد جولانی در سلامت به سر می‌برد و مشغول انجام وظایف خود است.

ابو محمد جولانی رهبر جبهه نصره، شاخه القاعده در سوریه است. این گروه سال گذشته نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داد و با اجازه ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، جدایی خود از این سازمان را اعلام کرد. با ادامه جنگ داخلی در سوریه، این گروه علاوه بر نبرد با نیروهای دولتی، با بسیاری از گروه‌های کوچک و بزرگ شورشی درگیر شد. سرانجام جبهه فتح شام، با ائتلاف با شمار قابل توجهی از گروه‌های مسلح هیات تحریر شام را در استان ادلب تشکیل داد.

بسیاری از گروه‌های شورشی اسلامگرا در مناطق مختلف سوریه در جریان ۶ سال جنگ داخلی در این کشور، در مقاطعی با جبهه نصره ائتلاف کرده اند. مهمترین دستاورد ائتلاف بین گروه‌های مختلف شورشی و جبهه النصره، تشکیل «جبهه فتح» در سال ۲۰۱۵ و حمله برق‌آسا و تصرف استان ادلب در این سال بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع روسیه: رهبر جبهه النصره در سوریه بشدت زخمی شده است

زیردریایی روسیه مواضع جبهه فتح شام در ادلب را هدف قرار داد

آرایش جدید مخالفان مسلح در سوریه؛ جبهه فتح شام علیه دشمنانش در ادلب اعلان جنگ کرد