تیلرسون: تا زمانی که ترامپ من را مفید بداند، خواهم ماند

تیلرسون: تا زمانی که ترامپ من را مفید بداند، خواهم ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که هیچگاه قصد استعفا دادن را نداشته و به اهداف دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشور خود همانند زمانی که این مفام را قبول کرد وفادار است.

آقای تیلرسون گفت: «من هرگز به گزینه ترک کردن کار فکر نکردم و تا زمانی که رئیس جمهور به مفید بودن من معتقد باشد (در دولت) خواهم ماند.»

این واکنش وزیر امورخارجه آمریکا در پی گزارش شبکه NBC مبنی بر تلاش مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری ایالات متحده و چندین مقام بلندپایه دیگر برای منصرف کردن رکس تیلرسون از استعفا بدلیل بالا رفتن تنش میان او و دونالد ترامپ صورت گرفته است.

EXCLUSIVE: Tillerson’s fury at Trump required an intervention from Pence https://t.co/QvIxVoVm7O

— NBC Politics (@NBCPolitics) October 4, 2017

مایک پنس امروز پس از نشست خبری وزیر امورخارجه در واکنش به گزارش شبکه NBC و شایعاتی مبنی بر در نظر گرفتن نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بعنوان گزینه جانشین رکس تیلرسون گفت که این ادعاها «کاملا غلط» است.

کاخ سفید نیز پس از این کنفرانس خبری در بیانیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، به رکس تیلرسون بعنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده بطور کامل اطمینان دارد.

هفته گذشته دونالد ترامپ در یک توئیت تلاش رکس تیلرسون برای مذاکره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در زمینه تهدیدات موشکی و هسته ای را «تلف کردن وقت» خوانده و گفته بود: «من به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه فوق العاده مان گفتم که با تلاش برای مذاکره با “مرد موشکی کوچولو” وقت خود را تلف می کند.» > I told Rex Tillerson, our wonderful Secretary of State, that he is wasting his time trying to negotiate with Little Rocket Man…

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) October 1, 2017

شایعات بسیاری مبنی بر نا خشنودی تیلرسون از سیاست ها و اظهار نظرهای دونالد ترامپ در موضوعات سیاست خارجی در رسانه ها و فضای سیاسی ایالات متحده وجود داشت. اما وزیر امورخارجه در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: «اهداف رئیس جمهور در سیاست خارجی شکل سنتی آنچه را که مردم فکر می کردند می توان به آن به هدف رسید تغییر داد. ما راههای تازه ای را برای کنترل کردن (موقعیت ها) داریم که پیروزیهای جدیدی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.»

با این وجود اصرار رکس تیلرسون به حمایت همه جانبه از تصمیمات دونالد ترامپ طی این نشست خبری، در هفته های گذشته اعلام کرده بود که با سیاست رئیس جمهوری آمریکا در قبال برجام با ایران اختلاف نظرهایی دارد. وی گفته بود : «ایران روح برجام را نقض می‌کند ولی ایالات متحده با شرکای خود برای اطمینان از پایبندی تهران به توافق هسته‌ای همکاری می‌کند.»

همچنین روز گذشته سی ان ان در گزارشی به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه با وجود تمایل دونالد ترامپ به عقب نشیی از برجام در پشت پرده برای حفظ توافق هسته ای با کنگره همکاری می کند.

Tillerson’s dramatic plan to save Iran dealhttps://t.co/mnOikBAIXi

— International News (@CNNInternatDesk) October 4, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید: تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده باقی می‌ماند

چرا ترامپ به ان‌بی‌سی حمله کرد؟

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت