بحران کاتالونیا؛ پارلمان اروپا خواستار گفتگو در چارچوب قانون اساسی اسپانیا است

بحران کاتالونیا؛ پارلمان اروپا خواستار گفتگو در چارچوب قانون اساسی اسپانیا است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جلسه مهم پارلمان اروپا با بحث ویژه درباره بحران «کاتالونیای مستقل» برگزار شد. در این جلسه فرانتس تیمرمن، معاون کمیسیون اروپایی، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، حضور داشت.

تیمرمن در این جلسه موضع اکثر رهبران اروپایی در قبال همه پرسی کاتالونیا را گرفت و مداخله پلیس در کاتالونیا را حق قانونی دولت اسپانیا عنوان کرد.

فرانتس تیمرمن گفت: «این وظیفه دولت اسپانیا است که قانون را در این کشور اجرا کند. کمیسیون اروپا از طرفین درگیری می خواهد که وارد دیالوگ و گفتگو شوند.»

اغلب رهبران احزاب اروپایی فعال در صحن پارلمان با انتقاد از دولت اسپانیا خواستار یافتن راه حلی سیاسی برای معضل کاتالونیا شدند.

ارنست اورتاسون، نماینده سبزهای پارلمان از اسپانیا به خبرنگار ما گفت: «در پایان این هفته منطقه کاتالونیا یکجانبه اعلام استقلال می کند. این اشتباه بزرگی از سوی مقامات کاتالونیا خواهد بود. این موضوع می تواند سرکوبها و تنشهای شدید و بیشتری را به همراه داشته باشد. شرایط پیچیده ای را زندگی می کنیم. دیگر تنها با یک بحران اسپانیایی طرف نیستیم. امروز کمیسیون با معضلی اروپایی مواجه شده است.»

کانون وکلای کاتالان در ابتکار عمل دست به تشکیل کمیسیون زده اند تا شاید بتوانند برای مذاکره بین دولت اسپانیا و مقامات کاتالونیا اقدام کنند.

سانتیاگو فسیاس نماینده محافظه کاران پارلمان اروپا که خود نیز کاتالان است می گوید: « کاتالان هستم و نمی گویم که دولتهای گذشته اسپانیا چه محافظه کار و چه سوسیالیست اقدامات اشتباهی انجام نداده اند. اما راه حل جدایی نیست. راه حل گفتگو در چارچوب قانون است.»

نمایندگان پارلمان در مجموع نشان دادند خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران داخلی اسپانیا، استقلال کاتالونیا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟