طوفان «نیت» بسوی آمریکا پیش می رود

طوفان «نیت» بسوی آمریکا پیش می رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

طوفان موسوم به «نیت» که روز جمعه با گذر از آمریکای مرکزی خرابی‌های گسترده ای در کشورهایی مانند نیکاراگوئه، هندوراس و کوستاریکا به‌جای گذاشت راه خود را از سمت خلیج مکزیک بسوی سواحل جنوب شرقی آمریکا و ایالت‌های فلوریدا و لوئیزیانا ادامه می دهد. مقامات ایالت‌های نیواورلئان و لوئیزیانا از عصر جمعه مقررات منع رفت و آمد در جاده‌ها و تخلیه اجباری را در برخی نواحی وضع کرده اند.

پیش از این در سال جاری دو طوفان «هاروی» در ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا و «ایرما» در ایالت فلوریدا باعث خرابی و مرگ ده‌ها نفر شد.

Hurricane Nate continues to strengthen as it moves into Gulf of Mexico https://t.co/PDcGVBy7KZpic.twitter.com/vCsqpU9ZgJ

— wdsu (@wdsu) October 7, 2017

گذر «نیت» از خلیج مکزیک بر شدت این طوفان خواهد افزود. بسیاری از پایگاه‌های نفتی و گازی مستقر در خلیج مکزیک در روزهای گذشته تخلیه شده‌اند.

2am EDT #NHC Advisory: #Hurricane#Nate. 23.5N 86.5W. Winds: 80mph. Gusts: 85mph. Movement: NNW22mph. Pressure: 987mb/29.15in. pic.twitter.com/sl3jkAtuR1

— Kevin Clamato (@KevinClamato) October 7, 2017

این شانزدهمین طوفان بزرگ در سال جاری است که در آب‌های گرم نواحی استوایی شکل می گیرد. طوفان «نیت» تاکنون باعث کشته شدن ۲۸ نفر ، ناپدید شدن ۳۰ نفر و بی‌خانمانی ۵۰۰۰ نفر در آمریکای مرکزی شده است.

بیشتر بخوانید:
طوفان ایرما؛ آنچه تاکنون از شمار قربانیان و خسارت ها می دانیم
جانور عجیبی که طوفان هاروی به ساحل تگزاس آورد چیست؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها