کره شمالی تاسیسات برق ایالات متحده را هدف حملات سایبری قرار داده است

کره شمالی تاسیسات برق ایالات متحده را هدف حملات سایبری قرار داده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که جهان بر روی تهدید هسته‌ای از سوی کره شمالی متمرکز شده، شبکه خبری ان.بی.سی گزارش کرده که این کشور از راهی دیگر یعنی حملات سایبری علیه تاسیسات برق مشغول ضربه زدن به ایالات متحده آمریکاست.

این گزارش که توسط شبکه امنیت سایبری «فایبرآی» به طور اختصاصی در اختیار این شبکه خبری قرار گرفته، حاکی است که حملات سایبری از طریق ایمیل‌هایی که حاوی نرم‌افزارهای مخرب است صورت گرفته، اما شواهدی که نشان از موفقیت این حمله‌ها باشد وجود ندارد.

با این حال شرکت امنیت سایبری فایرآی بر این نکته تاکید دارد که هدف قرار دادن تاسیسات برق می‌تواند به افزایش تنش بین آمریکا و کره شمالی مربوط باشد.

این شرکت امنیت سایبری همچنین حملاتی را علیه تاسیسات نظامی کره جنوبی و نیروگاه‌های برق و حتی شرکت های هواپیمایی این کشور ثبت کرده که همه از ناحیه کره شمالی انجام گرفته است.

کره شمالی ۳ سال قبل نیز شرکت سونی را به خاطر مصاحبه‌ای در ارتباط با یک فیلم هالیوود که کیم جونگ اون رهبر این کشور را به تمسخر گرفته بود، هدف حمله قرار داد.

اکنون کارشناسان هشدار می دهند که کره شمالی در حال توسعه تکنیک‌های مشابه برای حمله به بخش‌های وسیعی از اقتصاد ایالات متحده هستند. دمیتری آلپروویچ، یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت اینترنتی «کرود استرایک» می گوید یکی نگرانی‌های بزرگ مربوط به توانایی کره شمالی برای حمله به مراکز مالی است. نمونه حمله‌ای که این کشور به بانک مرکزی بنگلادش کرد.

به گفته یک متخصص کره شمالی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، این کشور تا کنون ۶ هزار جنگجوی سایبری را در چین، کره جنوبی و سایر کشورهای همسایه مستقر کرده است.

فرانک فیگلیوزی دستیار سابق مدیر ضد اطلاعات اف.بی.آی می گوید کره شمالی به شدت دنبال کسب توانایی برای مختل کردن نیروگاه‌های برق، سیستم بانکداری و کنترل ترافیک هوایی ایالات متحده است. کارشناسان صنایع در آمریکا بر این نظرند که کره شمالی هنوز به منابع انرژی این کشور نفوذ نکرده، اما این بخش در معرض تهدید قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تدابیر ویژه اروپا در مقابله با حملات سایبری

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد