دستور بازداشت اعضای کمیسیون انتخاباتی اقلیم کردستان توسط یک دادگاه عراق

دستور بازداشت اعضای کمیسیون انتخاباتی اقلیم کردستان توسط یک دادگاه عراق
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش شبکه رسانه ای «روداو» نزدیک به دولت اقلیم کردستان، یک دادگاه عراق حکم بازداشت اعضای کمیسیون عالی انتخابات کردستان عراق را صادر کرده است.

گزارش روز چهارشنبه این شبکه، اتهام مطرح شده علیه اعضای این کمیسیون را نظارت بر همه‌پرسی استقلال کردستان، برخلاف تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق، ذکر کرده است.

بنا به همین گزارش، قاضی عبدالستار بیرق‌دار سخنگوی شورای عالی قضایی عراق ضمن تایید این خبر گفته که این حکم دستگیری توسط دادگاه تحقیقاتی «روسافا» صادر شده است.

این دادگاه در بغداد مسقر است و به گفته سخنگوی شورای عالی قضایی پس از آن تصمیم به صدور حکم بازداشت اعضای کمسیسون انتخاباتی گرفت که شورای امنیت ملی عراق برگزاری رفراندوم را خلاف رای دادگاه عالی فدرال اعلام کرد.

این گزارش می‌افزاید که شورای امنیت ملی که تحت رهبری حیدر عبادی نخست وزیر عراق است، روز دوشنبه از تهیه فهرستی از کارمندان دولت در منطقه کردستان که متهم به برگزاری رفراندوم هستند، خبر داده است.

ازسوی دیگر بنا به گزارش رویترز، مقامات اقلیم کردستان خواهان گفتگو با دولت مرکزی عراق درباره چگونگی اداره فرودگاه ها و پاسگاه های مرزی واقع در این اقلیم شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

شکایت عراق از ایران به شورای امنیت؛ بلینکن دولت اقلیم کردستان را «شریک نزدیک» آمریکا خواند