احتمال استقرار موشکهای پیشرفته اسکندر روسیه در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو

احتمال استقرار موشکهای پیشرفته اسکندر روسیه در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ولادیمیر شامانوف، رییس کمیته امور دفاعی در پارلمان روسیه از احتمال استقرار موشک های پیشرفته اسکندر در شهر بندری کالینینگراد خبر داده است.

کالینینگراد بخش دورافتاده خاک روسیه است که در غرب این کشور و در حوزه بالتیک واقع شده است. دلیل این تصمیم می تواند واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به مرزهای شرقی ناتو باشد. روسیه استقرار نیروهای ارتش آمریکا در لهستان و در منطقه بالتیک را تحریک آمیز و حتی غیرقانونی ارزیابی کرده است. مسکو اعتقاد دارد این نیروها بصورت پنهانی در منطقه مستقر شده و این اقدام ناقض پیمانی است که روابط ناتو و روسیه را تبیین می کند. آمریکا و ناتو در واکنش این اتهام را رد کرده اند.

روسیه اعتقاد دارد که ناتو با استقرار ۴ هزار نیروی نظامی بین المللی به رهبری آمریکا در لهستان و منطقه بالتیک، ثبات اروپای شرقی را تهدید می کند.

پیشتر کشورهای عضو پیمان آنتلانتیک شمالی، ناتو نسبت به اجرای مانور نظامی بزرگ روسیه بنام زاپاد ۲۰۱۷ در اواسط ماه سپتامبر سال جاری در مناطق دریای بالتیک، مناطق غربی روسیه، شهر بندری کالینینگراد و بلاروس هم مرز با لهستان ابراز نگرانی کرده بودند.

Russia may send more Iskander missiles to Kaliningrad after U.S. moves: RIA cites senior MP https://t.co/lJuNYUpuKQ

— Reuters World (@ReutersWorld) 12 octobre 2017

Russia reportedly may send more Iskander missiles to Kaliningrad – mediahttps://t.co/d7YSogCaOXpic.twitter.com/YX8X0F43fK

— UNIAN.info (@UnianInfo) 13 octobre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناتو آمادگی استفاده از «ربات سربازها» را ندارد