آکادمی اسکار تهیه‌کننده بزرگ هالیوود را به دلیل آزارهای جنسی اخراج کرد

آکادمی اسکار تهیه‌کننده بزرگ هالیوود را به دلیل آزارهای جنسی اخراج کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هاروی واینستین، یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا از هالیوود اخراج شد. این تصمیم با رأی مثبت دست کم دو سوم اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا که مسئول برگزاری جوایز اسکار هستند، گرفته شده و روز شنبه در قالب بیانیه‌ای منتشر شد.

هاروی واینستین متهم به موارد زیادی آزار جنسی بازیگران زن سینمای هالیوود است. تاکنون بیش از ۲۰ زن بازیگر از جمله آنجلینا جولی مواردی از آزار جنسی این غول سینمای هالیوود در طول سالیان گذشته را افشا کرده‌اند. همزمان با افزایش شمار شاکیان این پرونده، رز مک گوآن، یکی دیگر از ستارگان سینما مدعی شده که هاروی در اتاق هتلی به او تجاوز کرده است.

آقای واینستین تاکنون همه اتهام‌های مربوط به آزار جنسی زنان بازیگر را رد کرده و گفته است که رفتارهای او نه آزار جنسی یا تجاوز، بلکه رابطه جنسی با رضایت شاکیان بوده است.

National Organization for Women urges Hollywood to “end the silence that surrounds sexual abuse” https://t.co/UjBMnjfYZlpic.twitter.com/8fOwisR8O5

— Los Angeles Times (@latimes) 15 octobre 2017

چند شرکت بزرگ فیلم‌سازی طرف قرارداد هاروی واینستین به دلیل رفتارهای غیر اخلاقی افشا شده، قراردادهای خود را با او لغو کرده‌اند، به طوری که بیم وارد شدن ضربه به اقتصاد هالیوود می‌رود.

مقامات پلیس نیویورک و لندن همچنان در پی جمع‌آوری شواهد و مدارک شاکیان این پرونده هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

اعلام برندگان اسکار نود و ششم؛ اوپنهایمر جوایز را درو کرد

ملیسا باررا بازیگر سری فیلم‌های «جیغ» به دلیل اظهارات «یهود ستیزانه» از کار اخراج شد