رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ به دادگاه رفت

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ به دادگاه رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری مهر روز دوشنبه رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ برای نخستین بار بعد از صدور حکم اولیه دو سال حبس تعزیزی، به دادگاه رفت.

آقای صادقی به همراه دو خواننده دیگر و با شکایت اردلان سرافزار ترانه سرای مقیم خارج به دو سال حبس تعزیزی محکوم شده بود. هیچ یکی از متهمان در جلسه اول دادگاه حضور نیافته بودند.

اردلان سرافراز از رضا صادقی به دلیل استفاده بدون اجازه از یکی از ترانه هایش با نامه «سوغاتی» شکایت کرده بود.

علی جعفری مدیر برنامه های رضا صادقی به خبرگزاری مهر در اینباره گفته است: «به طور حتم صدور حکم اولیه دادگاه به خاطر غایب بودن ما در دادگاه بوده و ما هم در دادگاه امروز اعلام کردیم اتهام وارده را قبول نداریم به همین جهت قرار شد در جلسه بعدی ضمن حضور وکلای طرفین، توضیحات تکمیلی به ریاست دادگاه ارایه شود. در کل مساله نگران کننده ای وجود ندارد و به زودی تمامی مشکلات در حضور مقام قضایی حل می شود.»

محکومیت #رضا_صادقی#علی_لهراسبی و #سینا_سرلک باشکایت #اردلان_سرفراز به۲سال حبس (لهراسبی و رضا صادقی برای ترانه سوغاتی/ سرلک برای محتاج ابی) pic.twitter.com/EcepOYvRhb

— Maryam Zohdi (@maryam_zohdi) October 11, 2017

آقای صادقی پیشتر در واکنش به تصمیم دادگاه به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «با نقطه نظرها و افکار آقای سرفراز هیچ سنخیتی ندارم اما در جایگاه پیرمرد جاافتاده‌ی ادبیات مملکت برای او احترام قایل هستم.» وی افزود که قطعه سوغاتی دو سال پیش در کانال تلگرام او منتشر شده و «در حد یک گیتار زدن و خواندن چهار بیت از شعر سوغاتی آقای سرفراز بود. در این صوت تلگرامی حتی صدای محیط و در و دیوار نیز شنیده می‌شود.»

اردلان سرافراز ترانه سرایی است که ترانه های مشهوری نوشته که توسط خوانندگانی مانند گوگوش، ابی، داریوش و دیگران خوانده شده است.

هایده – سوغاتی
آهنگساز:محمد حیدری، تنظیم‌کننده: ناصر چشم آذر، ترانه سرا: اردلان سرفرازhttps://t.co/fwxC9q3IF6 via YouTube</a></p>— TheSkeptic (S_TheSkeptic) August 24, 2016

ترانه سوغاتی در سال ۱۳۵۵ با صدای هایده اجرا شد و یکی از محبوب‌ترین قطعات موسیقی پاپ ایرانی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو سال حبس برای رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی در پی شکایت اردلان سرفراز

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد