استقلال کاتالونیا؛ چانه زنی های طرفین دعوا در بروکسل

استقلال کاتالونیا؛ چانه زنی های طرفین دعوا در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در آستانه نشست مهم رهبران اروپایی در بروکسل، چانه زنیها برای حل بحران کاتالونیا نیز آغاز شده است. وزیر خارجه منطقه کاتالونیا چهارشنبه در بروکسل اعلام کرد بی تفاوتی اروپا به بحران کاتالونیا می تواند بسیارخطرناک باشد. رائول رومووا گفت که اروپا باید به ارزشهایش وفادار بماند و تاکید کرد که همچنان در اسپانیا زندانیان سیاسی زیادی وجود دارند.

یوردی سانچز و یوردی کوخارت دو تن از رهبران جدایی خواهان کاتالونیا در زندان هستند و دولت اسپانیا می گوید دلیل حبس آنها عدم احترام به قانون و تحقیقات درباره فساد و رشوه است. به گفته استقلال طلبان، دولت اسپانیا در اینباره دروغ می گوید.

همزمان چهارشنبه پدرو سانچز رهبر سوسیالیستهای اسپانیا که مخالف استقلال کاتالونیا است و برگزاری همه پرسی استقلال را نامشروع خوانده است به بروکسل آمده است. در همین رابطه وی با ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا و تایانی، رییس پارلمان اروپا دیدارکرد.

پدرو سانچز به محض ورود در بروکسل گفت: «درباره سیاستمداران زندانی تنها می توان گفت که دلیل اصلی آن عدم احترام آنها به قانون است.»

پدرو سانچز در جریان حضورش در بروکسل اعلام کرد که رهبر منطقه کاتالونیا دو انتخاب بیشتر ندارد. یا اعلام می کند که استقلال کاتالونیا را نمی پذیرد و یا اینکه از قدرت کناره گیری می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟