تدابیرجدید کمیسیون اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم

تدابیرجدید کمیسیون اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در سالهای اخیر اروپا با چالش بی‌سابقه تروریسم مواجه است. صدها نفر در دو سال اخیر در این قاره قربانی حملات تروریستی گروههای اسلامگرا وابسته به داعش شده اند. کمیسیون اتحادیه اروپا تدابیر جدیدی برای مبارزه با تروریسم تدارک دیده است.

بروکسل در سال ۲۰۱۶ مورد یکی از شدیدترین حملات تروریستی قرار گرفت. در حال حاضر مرکزی برای مبارزه با افراطی گری در این شهر تاسیس شده است. یکی از مسئولان این مرکز می گوید: «تنها یک دلیل را نمی توان برای افراطی شدن جوانان عنوان کرد. در واقع به همین دلیل هم می توان گفت استاندارد واحدی برای تشخیص و مبارزه با افراط گرایی وجود ندارد. باید افراط گرایی را شهر به شهر و محله به محله از هم تمیز دهیم تا با مدلی درست با آن برخورد کنیم.»

پاریس، لندن، بارسلون و برلین تنها بخشی از شهرهای مهم اروپایی هستند که قربانی حملات تروریستی شده اند.

کمیسر مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا می گوید: « بدلیل اینکه تروریستها روشهایشان را مرتبا تغییر می دهند ما هم ناگزیر باید روشها را تغییر دهیم.»

در تدابیر جدید کمیسیون اروپا مواردی چون درخواست مجوز برای مشتریان موادی که می توان در ساخت بمب از آن بهره گرفت، مبارزه با افراط گرایی و همکاری با کشورهای همسایه اتحادیه اروپا از جمله کشورهای شمال آفریقا ذکر شده است. کمیسیون اروپا می خواهد با کشورهای شمال آفریقا، ترکیه و اسراییل همکاریهای گسترده‌ای برای مبارزه با تروریسم داشته باشد.

کمیسیون همچنین خواستار یکسان کردن تجهیزات و فناوریهای لازم برای مبارزه با حملات تروریستی در سراسر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپایی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟