قتل دست‌کم ۱۲۸ غیرنظامی در القریتین توسط نیروهای داعش

قتل دست‌کم ۱۲۸ غیرنظامی در القریتین توسط نیروهای داعش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش سوریه پس از بازپس گیری شهر القریتین در استان حمص، با اجساد دست‌کم ۱۲۸ غیرنظامی مواجه شد که توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند.

شهر القریتین روز شنبه به تصرف نیروهای دولت مرکزی سوریه درآمد.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می‌گوید: «در مدت ۲۰ روزی که نیروهای داعش این شهر را در کنترل داشتند دستکم ۱۲۸ غیرنظامی را به اتهام همکاری با رژیم بشار اسد اعدام کرده‌اند. پس از آنکه این شهر به تصرف نیروهای دولت مرکزی سوریه درآمد، اجساد این غیرنظامیان در خیابان‌ها، خانه‌ها و دیگر مناطق پیدا شد. برخی از این قربانیان با چاقو و برخی نیز با گلوله کشته شده بودند.»

به گفته مدیر این سازمان غیردولتی، بخش قابل توجهی از قربانیان در دو روز آخری که این شهر همچنان در کنترل داعش بوده است، کشته شده‌اند.

شهر القریتین یک بار پیش از این در اوت سال ۲۰۱۵ میلادی به اشغال نیروهای داعش درآمد و در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی از کنترل آنها خارج شد. این شهر برای دومین بار در اول اکتبر امسال توسط اسلام‌گرایان افراطی اشغال شد.

در این شهر که در غرب سوریه واقع است، اقلیتی مسیحی نیز زندگی می کردند و تعدادی کلیسا وجود داشت. داعش همۀ مکان‌های متعلق به مسیحیان را غارت کرده است.

القریتین در ۳۰۰ کیلومتری شهر دیرالزور قرار دارد که یکی از پایگاه‌های داعش در سوریه است. شنبه گذشته پس از پیشروی‌های ارتش سوریه به سمت القریتین، بیش از دویست افراط‌ گرای داعشی مجبور به ترک آن شدند.

درگیری میان نیروهای دولت مرکزی و نیروهای داعش در استان دیرالزور نیز ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه بمباران رقه را با بمباران شهر درسدن در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد

رقه، پایتخت 'خلافت اسلامی' چگونه آزاد شد؟

محاصره داعش در دیرالزور تنگتر شد