بهترین مدافع راست تاریخ فوتبال ایران از دنیا رفت

بهترین مدافع راست تاریخ فوتبال ایران از دنیا رفت
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ابراهیم آشتیانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و بهترین مدافع راست تاریخ فوتبال ایران صبح روز سه شنبه در پی بیماری مزمن قلبی درگذشت.

آشتیانی در سال ۱۳۴۹ به دلیل بازیهای درخشان و عملکری فوق العاده در قالب گوش راست کلاسیک به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد و طی مراسمی در امجدیه دور افتخار زد. او در رقابت های جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۲ به همراه تیم ملی ایران قهرمان آسیا شد و عنوان ستاره این مسابقات را از آن خود کرد.

ابراهيم آشتياني
١٠ آذر ١٣٢٥ – ٢ آبان ١٣٩٦
روحت شاد ? pic.twitter.com/KjEQikiCHA

— پرسپوليس تهران (@PerspolisFCIran) 24 octobre 2017

مدافع راست تیم ملی آخرین بار سال ۱۹۷۴ پیراهن ایران را در بازی‌های آسیایی تهران به تن کرد و با این تیم یک قهرمانی دیگر به کلکسیون افتخاراتش افزود.

ابراهیم آشتیانی در رده باشگاهی فوتبال خود را از تیم شاهین آغاز کرد. او پس از انحلال باشگاه شاهین به تیم پیکان پیوست و سپس با به تن کردن پیراهن تیم پرسپولیس سالها به عنوان یکی از ستاره ها و بازیکنان مطرح قرمز پوشان پایتخت به میدان رفت.

قهرمانی در جام تخت جمشید، دوبار فتح جام ملتهای آسیا به همراه تیم ملی فوتبال ایران، حضور در المپیک مونیخ از جمله دیگر افتخارات ابراهیم آشتیانی است.

ناصرخان #حجازی و مرحوم ابراهیم #آشتیانی، اسطوره های تکرار نشدنی #فوتبال ایران در رقابت های #المپیک مونیخ 1972#استقلال#پرسپولیسpic.twitter.com/YFVnW1Yl3S

— استقلال تهران (@FcEsteghlal) 24 octobre 2017

بهترین مدافع راست تاریخ فوتبال ایران که از معدود فوتبالیست های تحصیل کرده زمان خود بود علاوه بر تدریس در دانشگاه، در سال‌های نه چندان دور به عنوان سرپرست و عضو هیئت مدیره در باشگاه پرسپولیس فعالیت می کرد.

مراسم تشییع ابراهیم آشتیانی قرار است همانند تجلیل با شکوهش به عنوان مرد سال فوتبال ایران در امجدیه برگزار شود.

پیکان آلبالویی،جایزه مردسال ایران درسال1349.
ابراهیم آشتیانی فردابه امجدیه بازمیگردد تا دوباره یادبیاوریم روزگاری را که کاملا سپری شده است. pic.twitter.com/z75Dh7deGw

— Pejman Rahbar (@PejmanRahbar) 24 octobre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها