پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان برای ساخت شهری جدید

پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان برای ساخت شهری جدید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان می گوید قصد دارد تا با ساختن شهر جدید در ساحل دریای سرخ، شیوه زندگی ای را که در امروز عربستان سعودی دردسترس نیست امکان پذیر کند.

ولیعهد عربستان روز سه شنبه در کنفرانس سرمایه گذاری، پروژه توسعه نیوم را معرفی کرد.

سمو #ولي_العهد: #مشروع_نيوم يقع بين أهم المعابر الجوية والبحرية و10%من التجارة العالمية تمر من خلاله. #مشروع_نيومpic.twitter.com/CGI2IGOvFD

— NEOM (@discoverneom) October 24, 2017

این پروژه بسیار بلند‌پروازانه است. شهری که با انرژی آن از انرژی های جایگزین پاک تامین می شود، زیرساخت لازم برای تکنولوژی خودروهای تمام اتوماتیک و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را دارد و بعلاوه سرعت اینترنت وای فای در آن بسیار بالاست.

هزینه این پروژه که ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده توسط دولت عربستان و منابع سرمایه گذاری آن و همچنین سرمایه گذاران محلی و بین المللی حمایت خواهد شد. بهره برداری از این پروژه برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

پروژه «نیوم» در مناطق ساحلی دریای سرخ به مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع ساخته می شود و بر فعالیت های صنعتی در زمینه آب و انرژی، غذا، فناوری های پیشرفته و سرگرمی متمرکز خواهد بود.

این منطقه تجاری-صنعتی که با اردن و مصر ارتباط خواهد داشت، قدم بزرگ عربستان به سوی رهایی از وابستگی به نفت خواهد بود.

بلند پروازانه ترین قسمت این پروژه ساخت یک پل برای عبور از دریای سرخ و اتصال عربستان به مصر و آفریقا است.

عربستان که در حال انجام پروژه های در سواحل دریای سرخ برای تبدیل کردن این مناطق به هدف های گردشگری توریست ها، می بایست قوانین این شهر را با استاندارهای بین الملی گردشگری تنظیم کند.

ویدئوی تبلیغاتی این شهر که روز سه شنبه منتشر شد، شیوه زندگی متفاوت از دیگر شهرهای عربستان نشان می دهد. زنان در خیابان و فضاهای عمومی و در کنار مردان و حتی در گروه موسیقی مشغول به فعالیت دیده می شوند.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان سعودی در وبسایت خود اعلام کرده است که این پروژه از قوانین کشور مانند مالیات، عوارض گمرکی، قانون کار و دیگر قوانین تجارتی مستثنی خواهد بود اما قوانین اساسی عربستان تغییر ناپذیرند و همچنان اجرا می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پخش بی سابقه کنسرت ام کلثوم در تلویزیون دولتی عربستان

وزیر کشور عربستان: رانندگی زنان تصادفات را کاهش خواهد داد

پروژه عظیم گردشگری سعودی‌ها؛ گامی بزرگ برای تابوشکنی؟