پوتین: فیلتر نمی‌کنیم اما با عقاید افراطی در اینترنت مبارزه می‌کنیم

پوتین: فیلتر نمی‌کنیم اما با عقاید افراطی در اینترنت مبارزه می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جلسه هیات دولت تاکید کرد که نهادهای قانونی این کشور باید «سخت‌ترین اقدامات را علیه افراد و گروه‌هایی که از اینترنت برای مقاصد افراط گرایانه استفاده می‌کنند» به کار ببندند.

آقای پوتین گفت: «امنیت اینترنت روسیه باید افزایش یابد، می‌خواهیم با کسانی که از فضای مجازی برای انتشار عقاید افراطی استفاده می‌کنند بجنگیم.» وی در عین تاکید کرد که این اقدامات موجب کاهش دسترسی شهروندان به اینترنت و افزایش فیلترینگ نخواهد بود.

همزمان شرکت امنیت سایبری کسپرسکای روز پنجشنبه اعلام کرد که عاملان حمله سایبری روز سه‌شنبه به روسیه و اوکراین همان کسانی هستند که حملات ماه ژوئن را انجام داده بودند.

هکرها روز سه شنبه با انتشار بدافزاری به نام «Bad Rabbit» (خرگوش بد) چندین سازمان و شرکت حساس از جمله ۲۰ بانک روسیه را هدف قرار دادند. این حمله همچنین باعث اختلال در پروازهای فرودگاه کی‌یف، پایتخت اوکراین شد. آلمان و ترکیه نیز از جمله کشورهای قربانی این بدافزار هستند.

احتمال داده می‌شود که این هکرها همان عاملان انتشار باج‌افزار NotPetya باشند که در ماه ‌ژوئن انجام شد و صدها هزار رایانه را در سراسر جهان قربانی کرد.

این دو بدافزار که کارکرد مشابهی دارند دسترسی کاربر به رایانه‌ را قطع می‌کنند و هرکرها از قربانی می‌خواهند تا در ازای حفظ اطلاعات پول پرداخت کند. انتقال پول از طریق بیت کوین و شبکه اینترنت سیاه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آنچه باید درباره بیت کوین، پول رایج اینترنتی دانست

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تامین امنیت سایبری از اولویتهای کمیسر اقتصاد و جامعه دیجیتال اتحادیه اروپاست

ارتش سایبری کره شمالی: قدرتی کارآمد در دستان رهبری اقتدارطلب

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ «قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند»