برگزاری جشنواره موسیقی جاز در عربستان سعودی

برگزاری جشنواره موسیقی جاز در عربستان سعودی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عربستان سعودی قصد دارد در پایان سال جاری میلادی و در یکی از شهرهای اقتصادی خود، جشنواره موسیقی جاز برگزار کند.

این جشنواره در ادامۀ برنامه‌های دولت این کشور با هدف انجام اصلاحات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و افزایش جذابیت‌های گردشگری انجام می‌شود.

در این کشور به دلیل تسلط اندیشه‌های وهابی، برگزاری سرگرمی‌هایی همچون رقص و موسیقی بسیار نادر است.

پیش از این در ماه ژانویه و برای اولین بار پس از دهه‌ها شهر جدۀ عربستان میزبان کنسرتی از موسیقی‌های عربی بود. همچنین در ماه مارس در ریاض، پایتخت این کشور کنسرتی برای مردان برگزار شد. در ماه اکتبر نیز در اقدامی بی‌سابقه، تلویزیون دولتی عربستان سعودی کنسرتی از‌ ام کلثوم، خواننده مصری پخش کرد.

در برنامه اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ سالۀ عربستان سعودی، گردشگری موضوعی کلیدی و از مهمترین فرصتهای کارآفرینی محسوب می‌شود.

فهد الرشید، از مجریان توسعۀ «شهر اقتصادی ملک عبدالله» در نزدیکی جده در سواحل دریای سرخ اعلام کرده است که قصد دارد برای جشنواره موسیقی جاز از نوازندگان خارجی دعوت کند.

او از هم اکنون پیش بینی کرده است که شهروندان عربستان سعودی بطور گسترده از برگزاری این جشنواره استقبال کنند و تقاضای بیشماری برای تهیه بلیط آن وجود داشته باشد.

شهرک محل برگزاری کنسرت با سرمایه‌گذاری دولت عربستان سعودی ساخته شده است و حدود ۷ هزار نفر ساکن آن هستند. این شهر بندری در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شد و میزبان کارخانه‌های متعددی است.

اگرچه در این منطقه حدود ۱۲۰ واحد صنعتی فعالند اما با ساخت امکانات تفریحی مانند زمین‌های گلف و یک تفرجگاه ساحلی، بتدریج بر شمار گردشگران این منطقه نیز افزوده شده است.

گردشگران این منطقه بطور قابل توجهی رو به افزایش هستند و از ۱۵ هزار نفر در سال ۲۰۰۵ میلادی و ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته به ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری رسیده‌اند.

در این شهر دو هتل وجود دارد و قرار است شمار آنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۰ هتل برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان برای ساخت شهری جدید

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند