ترامپ: اتهامات منافورت ربطی به کمپین انتخاباتی من ندارد

ترامپ: اتهامات منافورت ربطی به کمپین انتخاباتی من ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به احضار پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی خود به دادگاه ترجیح داد که از این موضوع فاصله بگیرد و بر این اساس اعلام کرد اتهاماتی که به آقای منافورت وارد شده مربوط به زمانی پیش از آن بوده است که او به تیم آقای ترامپ در مبارزات انتخاباتی بپیوندد.

با انتشار این خبر که شماری از اعضای تیم انتخاباتی آقای ترامپ احتمالا از سوی دادگاه احضار خواهند شد، رئیس جمهوری آمریکا مجموعه‌ پیام‌هایی را در توییتر منتشر کرد که در آنها علاوه بر محکوم کردن تحقیقات دربارۀ دخالت روسیه در پروسه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، بار دیگر هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی خود را نشانه گرفت و تاکید کرد که باید فعالیتهای خانم کلینتون تحت بررسی قرار بگیرد.

آقای ترامپ روز دوشنبه و پس از آنکه دفتر رابرت مولر، دادستان ویژۀ تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکم احضار پل منافورت و همکارش ریک گیتس را به اتهامات متعددی از جمله پولشویی و توطئه علیه ایالات متحده آمریکا صادر کرد، در شبکه توییتر نوشت: «این اتفاق سالها پیش افتاده است، قبل از اینکه پل منافورت عضوی از کمپین ترامپ بشود. اما چرا روی هیلاری کلینتون و دموکراتها تمرکز نمی شود؟» او همچنین بار دیگر، احتمالا با لحنی کنایه‌ آمیز تاکید کرد که هیچ تبانی در این زمینه وجود ندارد.

Sorry, but this is years ago, before Paul Manafort was part of the Trump campaign. But why aren’t Crooked Hillary & the Dems the focus?????

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 30 octobre 2017

….Also, there is NO COLLUSION!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 30 octobre 2017

پل منافورت در مارس ۲۰۱۶ میلادی به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پیوست و در ماه ژوئن همان سال مدیر کمپین او شد.
نخستین وظیفه او این بود که آقای ترامپ درنهایت به عنوان نامزد جمهوریخواهان در این رقابت انتخاباتی برگزیده شود اما او در ماه اوت و در پی مخالفتهای چهره‌های برجسته حزب جمهوریخواه با حضورش، کارزار انتخاباتی آقای ترامپ را ترک کرد.

در کیفرخواست ۳۱ صفحه ای پل منافورت و ریک گیتس، ۱۲ اتهام علیه آنها مطرح شده است که زمان ارتکاب آنها طی سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

اقای ترامپ در مجموعه جدیدی از توییتها بر این موضوع تاکید کرد که جمهوریخواهان بیش از هر زمانی متحد و در کنار او هستند.

Never seen such Republican ANGER & UNITY as I have concerning the lack of investigation on Clinton made Fake Dossier (now $12,000,000?),….

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 29 octobre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست حبس طولانی برای وکیل سابق ترامپ با وجود همکاری با پلیس

احضار رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دادگاه

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم