روسیه مواضع داعش در استان دیر الزور سوریه را بمباران کرد

روسیه مواضع داعش در استان دیر الزور سوریه را بمباران کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شش بمب افکن روسی روز چهارشنبه پس از برخاستن از پایگاه خود در روسیه و گذر از آسمان ایران و عراق مواضع گروه داعش در استان دیرالزور سوریه را بمباران کردند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه اهدافی که توسط این بمب افکن های «تی یو-۲۲ ام ۳» بمباران شدند در نزدیکی شهر ابو کمال واقع شده اند. به گفته این وزارتخانه انبارهای مهمات و تسلیحات داعش از جمله اهدافی است که بمباران شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید شده است که بمب افکن های روسی پس از ماموریت خود به پایگاه هایشان بازگشته اند.

یک زیردریایی ارتش روسیه نیز روز سه شنبه از شرق دریای مدیترانه اهدافی را در استان دیرالزور سوریه با موشک های کروز مورد اصابت قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی زیردریایی روسیه به مواضع داعش در دیرالزور

ارتش سوریه در روزهای گذشته به پشتوانه نیروی هوایی روسیه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران بخشهایی از شهر دیرالزور را که همچنان تحت کنترل گروه داعش قرار دارد، بمباران کرده بود.

در روزهای گذشته افزایش درگیری ها در استان دیرالزور و حملات هوایی به این استان موجب فرار دهها هزار تَن از غیرنظامیان شده است.

علاوه بر نیروهای دولتی سوریه، ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا نیز در حال نبرد با جنگجویان داعش در مناطقی در شرق رود فرات هستند.

بمباران اهدافی در نزدیکی شهر ابو کمال سوریه در حالی صورت گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه برای مذاکره با مقامات ایران وارد تهران شد. از جنگ در سوریه به عنوان یکی از موضوعات مورد گفتگو بین رئیس جمهوری روسیه و مقامات ایرانی یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اجلاس سه جانبه در تهران؛ پوتین، روحانی و علی‌اف

#SYRIA Russian Tu-22M3 bombers hit terrorists’ objects near #Abu_Kamal, #Deir_ez_Zor provincehttps://t.co/N6MkA1g9IRpic.twitter.com/iNox8ngaUv

— Минобороны России (@mod_russia) November 1, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجلاس سه جانبه در تهران؛ پوتین، روحانی و علی‌اف

بیانه مذاکرات صلح سوریه در آستانه: حمایت از پیشنهاد روسیه برای گفتگوی ملی

حمله موشکی زیردریایی روسیه به مواضع داعش در دیرالزور