نتانیاهو: ایران کشورها را یکی پس از دیگری طعمه خود می‌کند

نتانیاهو: ایران کشورها را یکی پس از دیگری طعمه خود می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می گوید ایران کشورهای خاورمیانه را به سوی اتحادی «غیر قابل تصور» با تل آویو سوق داده است.

نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود در موسسه سلطنتی روابط بین المللی (چتم هاوس) در لندن اظهار داشت: «ایران کشورها را یکی پس از دیگری طعمه خود می‌کند.»

وی افزود: «[ایران] این کار را یا با تسخیر مستقیم یا با جنگ نیابتی انجام می‌دهد. آنها کنترل لبنان و یمن را به دست گرفتند. [اکنون] تلاش می‌کنند همین کار را با عراق و سوریه انجام دهند.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین ایران را به تلاش برای «گسترش امپراطوری» خود متهم کرد. با این حال به گفته وی «خبر خوب» برای کشورش این است که کشورهای منطقه به شکل بی‌سابقه‌ای یکی پس از دیگری برای مقابله با تهدید ایران با اسرائیل متحد می‌شوند. بنیامین نتانیاهو افزود که هرگز در طول زندگی خود انتظار چنین امری را نداشته است.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد کشورش «به سختی» در حال تلاش برای شکل گیری این اتحاد است. اتحادی که به گفته نخست وزیر اسرائیل به شکلی «موثر» بین تل آویو و «کشورهای سنی مدرن» برای مقابله با «تهاجم ایران» شکل می گیرد.

بنیامین نتانیاهو ورود ایران به جنگ سوریه را در راستای تبدیل این کشور به کشوری مشابه لبنان از نظر اقتصادی و نظامی ارزیابی کرد. با این حال به گفته وی اسرائیل هرگز اجازه «تسلط» ایران بر سوریه را نخواهد داد.

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت: «آنها می خواهند ارتش‌شان، پایگاه هوایی‌شان و جنگنده‌هایشان را در فاصله چند ثانیه از اسرائیل قرار دهند، ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق رخ دهد.»

بنیامین نتانیاهو برای گرامیداشت صدمین سالگرد صدور «بیانیه بالفور» به بریتانیا سفر کرده است. آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا در سال ۱۹۱۷ میلادی در نامه ای به یکی از اعضای مجلس عوام از دیدگاه مثبت کشورش در قبال تشکیل کشوری برای قوم یهود در فلسطین سخن گفته بود.

بنیامین نتانیاهو در جریان این سفر با ترزا می، همتای بریتانیایی خود نیز دیدار کرد. توافق هسته ای ایران یکی از موضوعات مورد گفتگو بین دو طرف بود.

بیشتر بخوانید: نتانیاهو: اولویت اسرائیل اصلاح کاستی‌های برجام است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت بریتانیا متاثر از جنگ غزه و حامیان فلسطین؛ سوناک برای برکناری وزیر کشورش تحت فشار قرار گرفت

ویدئو؛ حدود ۱۰۰ هزار نفر در راهپیمایی حمایت از فلسطین در لندن شرکت کردند

لایحه‌ دولت بریتانیا شوراهای شهر را از تحریم کالاهای اسرائیل منع می‌کند