افسر آمریکایی که ترامپ او را خائن کثیف خوانده بود، به زندان نمی‌رود

افسر آمریکایی که ترامپ او را خائن کثیف خوانده بود، به زندان نمی‌رود
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک دادگاه نظامی در کارولینای شمالی در ایالات متحده آمریکا حکم پرونده جنجالی و پر سر و صدای بوئی برگدال، سرجوخه ارتش آمریکا متهم به فرار از خدمت و به خطر انداختن همرزمان خود در افغانستان را صادر کرد.

دادگاه نظامی روز جمعه با صدور حکمی این نظامی ۳۱ ساله را از ارتش آمریکا اخراج و وی را به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه محکوم کرد. تنزل درجه از سرجوخه به سرباز دیگر مجازاتی است که برای این نظامی تعیین شده است.

جفری ننس، قاضی نظامی مجازاتی سنگینی برای متهم تعیین نکرده است. بوئی برگدال می توانست برای فرار از خدمت به پنج سال حبس محکوم شود. عملکرد نامناسب در برابر دشمن اتهام دیگری است که متوجه وی بوده و دادگاه می توانست مجازات حبس ابد را برای آن تعیین کند.

بوئی برگدال دلیل ترک پست خود را رفتن واحدهای دیگر ارتش عنوان کرده بود. او ادعا کرده بود با این اقدام درنظر داشته معضلات و مشکلات واحدی که در آن خدمت می کرده را مطرح کند.

بوئی برگدال در سال ۲۰۰۹ پس از ترک پست خود در نزدیکی مرز پاکستان به اسارت نیروهای طالبان درآمده بود. وی حدود ۵ سال در اسارت این گروه بود و سرانجام در سال ۲۰۱۴ و جریان یک عملیات مبادله اسرا آزاد شد. ایالات متحده مجبور شد برای آزادی او ۵ نفر از اعضای طالبان را که در گوانتانامو زندانی بودند آزاد کند.

Bowe Bergdahl won’t serve time in prison for deserting his base in Afghanistan. He will be dishonorably discharged. https://t.co/3HykMt5aka

— The New York Times (@nytimes) 3 novembre 2017

موضعگیری دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نسبت به این پرونده، حساسیت رسانه‌ها در ایالات متحده را بالا برده بود. رییس جمهوری آمریکا بوئی برگدال را یک «خائن کثیف» خوانده بود که باید حکم اعدام در مورد او اجرا شود.

سرانجام دونالد ترامپ در واکنش به این حکم با انتشار توییتی حکم صادره را خجالت آور برای کشور و ارتش خوانده است.

The decision on Sergeant Bergdahl is a complete and total disgrace to our Country and to our Military.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 3 novembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فروش اطلاعات نظامیان آمریکا بر روی اینترنت؛ داده‌های هر شخص را به قیمت ۱۵ سنت بخرید

اشتباه تایپی باعث شد تا میلیون‌ها ایمیل نظامی ایالات متحده به کشور متحد روسیه ارسال شود

جو بایدن در جریان مراسم نظامی نقش بر زمین شد