دادستانی آفریقای جنوبی: مجازات اسکار پیستوریوس باید سنگین‌تر شود

دادستانی آفریقای جنوبی: مجازات اسکار پیستوریوس باید سنگین‌تر شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اسکار پیستوریوس، دونده پارالمپیک اهل آفریقای جنوبی بار دیگر در برابر دادگاه قرار خواهد گرفت. آقای پیستوریوس در سال ۲۰۱۶ به اتهام قتل غیر عمد دوست‌دخترش به شش سال زندان محکوم شد. دادستانی آفریقای جنوبی روز جمعه خواستار مجازاتی سنگین‌تر برای قهرمان دوی پارالمپیک آتن شده است. در کشور آفریقای جنوبی مجازات قتل می‌تواند به ۱۵ سال حبس برسد.

قاضی دادگاه این دونده در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که پس از تیراندازی، تلاش مجرم برای زنده نگه‌داشتن قربانی و خبر کردن نیروهای امداد چشم‌گیر بوده و برای همین نیز او را به اتهام قتل غیر عمد به شش سال حبس محکوم کرد.

در اطلاعیه دادستانی آفریقای جنوبی درباره دادخواست تازه آمده است: «اسکار پیستوریوس از خود پشیمانی نشان نداده است. او تنها می‌گوید پشیمان است. با این حال وی از قتل عمد قربانی اظهار پشیمانی نمی‌کند. قربانی هیچ‌جایی برای پنهان شدن نداشته است. قتل توجیه پذیر نیست. با توجه به جنایی بودن قتل، مجازات به طور شگفت‌انگیزی سبک است.»

بیشتر بخوانید:
دادگاه اسکار پیستوریوس
پایان محاکمۀ اسکار پیستوریوس با صدور حکم برای قتل غیرعمد

اسکار پستوریوس اکنون در زندانی در حومه شهر پرتوریا دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. او تنها زمانی حق درخواست آزادی مشروط را خواهد داشت که نیمی از دوران محکومیتش را در زندان سپری کرده باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونده المپیک یک دهه پس از قتل دوست دخترش حکم آزادی مشروط گرفت

حمایت آفریقای جنوبی از فلسطینی‌ها چگونه با پرونده نسل‌کشی در این کشور عجین شده است؟

«مردم» در یکی از خشن‌ترین شهرک‌های آفریقای جنوبی هفت جوان را زنده‌زنده سوزاندند