روزنامه کیهان دو روز توقیف شد

روزنامه کیهان دو روز توقیف شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادستانی تهران به دنبال شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران برای دو روز روزنامه «کیهان» را توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به دلیل اقدام این روزنامه «خلاف سیاست های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه ای» از سوی این روزنامه صورت گرفته است.

هیات نظارت بر مطبوعات پیش از این به روزنامه کیهان به دلیل تیتر اصلی روز دوشنبه این روزنامه تذکر داده بود. این روزنامه که به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری منتشر می شود روز دوشنبه در مورد شلیک موشک از یمن به عربستان در صفحه اول خود تیتر زده بود: «شلیک موشک انصارالله به ریاض؛ هدف بعدی، دوبی».

روزنامه کیهان روز سه شنبه به دنبال اعتراض ها به تیتر روز قبلش تیتر نخست خود را به این جمله اختصاص داده بود: «مصالح ملی در حمات از مظلومان یمن است نه نگرانی برای برج های دوبی».

حسین شریعتمداری که طی ۲۴ سال گذشته نماینده رهبر ایران در موسسه کیهان و مدیرمسئول این روزنامه بوده است، در واکنش به انتشار خبر توقیف این روزنامه به خبرگزاری فارس گفت: «خبر را در سایت خبرگزاری‌ها دیده‌ام و تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است.»

وی افزود: «بسیار بعید می‌دانم که دبیرخانه شورای‌عالی‌امنیت ملی حمایت از جنایتکاران کودک‌کش آل‌سعود و اماراتی‌ها را بر حمایت از مردم مظلوم یمن ترجیح بدهد، و از دادستانی هم انتظار نمی‌رود که «روزنامه کیهان» را به خاطر دفاع از مسلمانان مظلوم یمن توقیف کند.»

با صدور حکم توقیف دو روزه روزنامه کیهان انتظار می رود این روزنامه در روزهای شنبه و یکشنبه آینده منتشر نشود.

بیشتر بخوانید: عربستان از انهدام موشک شلیک شده از یمن در نزدیکی ریاض خبر داد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار دفتر روحانی به روزنامه کیهان: تلاش‌هایتان براندازانه است

روحانی خطاب به سران عربستان: بزرگتر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند

عربستان از انهدام موشک شلیک شده از یمن در نزدیکی ریاض خبر داد