تأکید ماکرون بر لزوم قاطعیت در برابر اقدامات ایران

تأکید ماکرون بر لزوم قاطعیت در برابر اقدامات ایران
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس جمهوری فرانسه بر لزوم تداوم قاطعیت در برابر اقدامات منطقه‌ای ایران تأکید کرد.

امانوئل ماکرون که برای یک دیدار ۲۴ ساعته در امارات متحده عربی به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با روزنامه الاتحاد که روز چهارشنبه ۱۷ آبان منتشر شد، ضمن تأکید بر لزوم حفظ آرامش و مسئولیت‌پذیری بازیگران منطقه‌ای برای حفظ ثبات در خاور میانه گفت: «این مهم است که ما همچنان در برابر اقدامات منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران قاطع بمانیم.»

این نخستین بار است که امانوئل ماکرون در کسوت رئیس جمهوری فرانسه به خاورمیانه سفر کرده است.

آقای ماکرون در مصاحبه خود با روزنامه اماراتی همچنین گفت: «باز کردن یک جبهه جدید تنها تنش‌ها را تشدید می‌کند و این منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌سازد.»

اشاره ماکرون به بالا گرفتن تنش میان دو رقیب دیرینه منطقه یعنی ایران و عربستان است. امارات متحده عربی از هم‌پیمانان نزدیک عربستان سعودی در خاورمیانه است. از شنبه شب گذشته در پی شلیک یک موشک به سمت ریاض، تنش میان عربستان و ایران به اوج خود رسیده است. ارتش سعودی به کمک سامانه ضد موشکی خود، این موشک بالستیک را که از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن شلیک شده بود، بر فراز فرودگاه ریاض منفجر کرد.

امانوئل ماکرون همچنین در مورد زیر سؤال بردن برجام توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: «امروز به جای این توافق که مسئله هسته‌ای ایران را در چهارچوب قرار داده است، گزینه دیگری وجود ندارد.»

او با یادآوری مثال کره شمالی افزود: «نبود یک چهارچوب حقوقی بین‌المللی به این کشور اجازه داده تا ظرفیت‌های هسته‌ای خود را افزایش دهد. بنابراین ما نباید همان اشتباه را [در مورد ایران] تکرار کنیم.»

Pourquoi E. Macron choisit les Emirats dans le Golfe? Après le Qatar pour Sarko et l’Arabie pour Hollande. https://t.co/ZyIJ9y3Mzo

— Georges Malbrunot (@Malbrunot) 6 novembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان از انهدام موشک شلیک شده از یمن در نزدیکی ریاض خبر داد

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟

رونمایی از جدیدترین فناوری‌های پهپادی و نظامی دنیا در نمایشگاه ابوظبی