جام جهانی روسیه؛ آغاز دور رفت مرحله پلی آف قاره اروپا

جام جهانی روسیه؛ آغاز دور رفت مرحله پلی آف قاره اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مرحله پلی آف رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه در قاره اروپا از پنجشنبه شب با انجام دو دیدار آغاز می شود.

در این چارچوب ورزشگاه ماکسیمیر شهر زاگرب میزبان دیدار رفت میان دو تیم کراوسی و یونان است. شاگردان زلاتکو دالیچ که در مرحله مقدماتی بدون شکست خانگی از صعود مستقیم به روسیه بازماندند برای کسب یکی از چهار سهمیه باقی مانده قاره اروپا باید از سد یونان بگذرند.

کروات ها در حالی به پیروزی در این دیدار امیدوارند که رکورد شکست ناپذیری در بازیهای خانگی را از سال ۲۰۱۳ تاکنون حفظ و در چهار دیدار از شش مسابقه دور مقدماتی در خانه نیز کلین شیت کرده اند.

تیم ملی کرواسی در مرحله مقدماتی با شش پیروزی، دو تساوی و دو شکست و کسب ۲۰ امتیاز پایین تر از ایسلند در رده دوم گروه I قرار گرفت و به مرحله پلی آف راه یافت.

?? Greece have announced their squad for their #WorldCup play-off matches ? ?? Croatia #WCQhttps://t.co/cy6rcf1GWS

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) November 3, 2017

در آنسو یونان امیدوار است همانند هفت مسابقه اخیر به روند شکست ناپذیری خود در خارج از خانه ادامه دهد. شاگردان میشائیل اسکیبه در دور مقدماتی با پنج برد، چهار تساوی و تنها یک باخت ۱۹ امتیاز از ۱۰ مسابقه کسب کردند و پایین تر از بلژیک به عنوان تیم دوم گروه H راهی مرحله پلی آف شدند.

در دیگر دیدار این مرحله که پنجشنبه شب برگزار می شود ایرلند شمالی در خانه از سوئیس میزبانی می کند.

ایرلندی ها پنج مسابقه آخر مرحله مقدماتی را با سه برد و دو باخت پشت سر گذاشتند و در آخرین میزبانی خود در این مرحله مقابل تیم قدرتمند آلمان ۳ به ۱ نتیجه را واگذار کردند. شاگردان مایکل اونیل در نهایت با کسب ۱۹ امتیاز پایین تر از آلمان در رده دوم جدول گروه C اروپا قرار گرفتند و جواز حضور در مرحله پلی آف را دریافت کردند.

اونیل، سرمربی ایرلند شمالی اعلام کرده است که برغم دشوار بودن این مسابقه، شاگردانش توانایی کسب نتیجه در دو دیدار رفت و برگشت و در نهایت کسب مجوز صعود به جام جهانی روسیه را دارند.

??1958✅ ??1982✅ ??1986✅ ??2018❓
Can Northern Ireland make a return to the #WorldCup?
We hear from their captain Steven Davis #WCQ
? https://t.co/Y1jeqjovW9pic.twitter.com/ZS7bzV1MJO

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) 8 novembre 2017

سوئیس در آخرین دیدار مرحله مقدماتی با شکست ۲ به ۰ مقابل میزبان خود پرتغال، برغم امتیاز برابر با تیم صدرنشین و به دلیل تفاضل گل کمتر بخت صعود مستقیم به جام جهانی روسیه را از دست داد و به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله پی آف راه یافت.

شاگردان ولادیمیر پتکویج نتایج بسیار خوبی در مرحله مقدماتی کسب کردند و به جز باخت در دیدار سرنوشت ساز مقابل پرتغال در چهار دیگر دیدار دور برگشت این مرحله با پیروزی زمین مسابقه را ترک کردند.

در دو دیدار باقی مانده از مرحله پلی آف جام جهانی روسیه در قاره اروپا جمعه شب (۱۰ نوامبر) سوئد در خانه به مصاف ایتالیا می رود و شنبه شب (۱۱ نوامبر) دانمارک میزبان ایرلند جنوبی است.

?????
?️Friday 10 Nov, 20:45 CET
?️Can bonucci_leo19</a> & <a href="https://twitter.com/azzurri?ref_src=twsrc%5Etfw">azzurri complete the line-up of all 8⃣ past #WorldCup winners in Russia? #WCQpic.twitter.com/kZtr1SPEyX

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) 8 novembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟