سفر غیرمنتظره ماکرون به عربستان برای دیدار با محمد بن سلمان

سفر غیرمنتظره ماکرون به عربستان برای دیدار با محمد بن سلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در پایان اقامت دو روزه خود به امارات متحده عربی، در سفری غیر منتظره به عربستان سعودی رفت و در فرودگاه ریاض از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مورد استقبال قرار گرفت.

آقای ماکرون پیش از ترک امارات و در یک نشست مطبوعاتی در دبی اعلام کرد که پنج‌شنبه شب پس از پایان دیدارش از امارات به عربستان سعودی سفر می‌کند. وی افزود که در جریان این سفر از پیش برنامه‌ریزی نشده درعربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار می‌کند تا با او درباره بحران لبنان، یمن، ایران و منطقه گفتگو کند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد که تماس‌هایی با سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان داشته اما هیچ درخواست رسمی مبنی برانتقال وی به فرانسه دریافت نکرده است. او در این باره گفت: «من بر اهمیت پایداری، اتحاد و تمامیت ارضی لبنان تاکید می کنم».

آقای ماکرون همچنین بر ادامه همکاری‌های خود با عربستان برای «حفظ ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم» تاکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه و در مصاحبه با روزنامه اماراتی الاتحاد بر موضع پیشین کشورش در قبال برجام تایید کرده و گفته بود که هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد. آقای ماکرون گفته بود «ضمن پرهیز از خشونت با ایران باید با سیاست‌های این کشور که ممکن است برای منطقه ویرانگر باشد، مقابله کرد.»

بیشتر بخوانید: تأکید ماکرون بر لزوم قاطعیت در برابر اقدامات ایران

رئیس جمهوری فرانسه خواستار قاطعیت در مقابل «نفوذ ایران در خاورمیانه و برنامه‌های موشکی» آن شده و ضمن پیشنهاد کرده ادامه مذاکرات با این کشور، استفاده از تحریم‌ها را کارآمد توصیف کرده بود.

ماکرون پیش از این اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۸ و در فرصتی مناسب به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چرا امانوئل ماکرون به ایران می‌رود؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست